سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در راستای افزایش قیمت مسکن مهر؛

آماده باش برای دریافت هزينه هاي افزایش قیمت مسکن مهر

اثرات نوسانات ارزی بر بازار مصالح ساختمانی زمینه را برای افزایش قیمت مسکن مهر فراهم کرد و آماده باشی از سوی مدیر عامل شهر جدید پرند برای دریافت هزینه ها از متقاضیان داده شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران  قلعه نوعی عضو هیئت مدیره شهر جدید پرند در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه افزایش قیمت مسکن مهر دستور العمل های وزارت راه وشهرسازی در خصوص افزایش قیمت مصالح ساختمانی بوده است گفت: افزایش مسکن مهر از متری 5 هزار تومان تا 40 هزار تومان برای متقاضیان مسکن مهر اعمال شده است.

وی ادامه داد: متقاضیان مسکن مهر که واحد آنها در مرحله نازک کاری قرار دارد متری 5 هزار تومان و متقاضیانی که در مراحل اولیه هستند متری 40 هزار تومان باید پرداخت نمایند.

بر اساس اين گزارش ؛ وزارت راه و شهرسازي در 20 آذر ماه سال جاری با  ابلاغ مصوبه قيمت جديد مسکن مهر جهش قيمت مصالح و همين طور رشد دو رقمي دستمزد کارگر ساختماني را به گونه اي براي انبوه سازان جبران کرده که قيمت تمام شده براي متقاضيان اين واحدها مشمول کمترين تغيير شده است و در عين حال با شروطي که اين وزارتخانه بابت پرداخت رقم مابه التفاوت تعيين کرده، ريسک تاخير در واگذاري واحدها براي پيمانکاران را تا چند برابر افزايش داده است.

بنابر اين گزارش ، هم اکنون که قيمت تمام شده ساخت مسکن در بازار آزاد از رقم 450 هزارتومان به مرز 700 هزار تومان رسيده، دولت براي مسکن مهر نرخ جديد را حداکثر 340 هزارتومان تصويب کرده است.

همچنين رقم مابه التفاوت براي افزايش قيمت براي هر مترمربع بين 5 هزار تا 40 هزار تومان تعيين شده است، طوري که ساختمان هاي در آستانه تحويل مشمول کمترين افزايش و ساختمان هاي تازه ساز مشمول بيشترين نرخ خواهند شد و رقم مابه التفاوت تحت شرايطي خاص به پيمانکاران تعلق مي گيرد.

در همین راستا حبیب اله چاغروندی مدیر عامل شهر جدید پرند خبر از حساب کتاب کارشناسان برای دریافت مبلغ افزایش قیمت مسکن مهر داد و  گفت: کارشناسان همراه با سازنده ها در حال حساب و کتاب هستند تا عدد مورد نظر برای واحدهای مسکونی استخراج شود تا بعد از آن این اضافه دریافتی ها به مردم و متقاضیان مسکن مهر ابلاغ شود.

چاغروندی در ادامه افزود:این حساب و کتاب ها استخراج شده اما هنوز کامل نشده و به نظر می رسد از سه هفته دیگر دریافت این مبالغ به مرور آغاز شود.
 
***تحویل  2 هزار واحد مسکن مهر در پرند تا پایان سال

حبیب الله چاغروندی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان این که 95 هزار واحد مسکن مهر در پرند در حال ساخت است گفت: ساخت این واحدها به طور همزمان نبوده بنابراین تحویل آنها نیز در مقاطع زمانی مختلف انجام می شود.

وی ادامه داد: ظرفیت، تعداد، خدمات و امکانات این واحدها متفاوت بوده و امیدوار هستیم تا پایان سال 92 تمامی این واحدها به متقاضیان تحویل داده شود.

چاغروندی با اشاره به این که بخشی از 95 هزار واحد تا پایان سال به بهره برداری می رسد، افزود: درصدد هستیم تا پایان دولت دهم بخش زیادی از واحدها به متقاضیان تحویل دهیم.

مدیر عامل شهر جدید پرند با بیان این که در ساخت این واحدها سازندگان کم کار نیز به چشم می خورد، افزود: برنامه ای برای ساماندهی و تسریع ساخت این واحدها در دست داریم.

چاغروندی در ادامه تصریح کرد: از 95 هزار واحد در دست ساخت شهر پرند، 21 هزار واحد در تعاونی انجام می شود .

وی در ادامه اظهار داشت: 10 هزار واحد از این تعداد نیز طی چند ماه گذشته به بهره برداری رسیده است.

چاغروندی در ادامه خاطر نشان کرد: امیدوار هستیم تا پایان سال بین 15 تا 20 هزار واحد با تمامی امکانات به متقاضیان تحویل داده شود.

گفتنی است در هفته سوم بهمن همزمان با آغاز دهه فجر 6 هزار واحد مسکن مهر با تمامی امکانات زیربنایی وروبنایی در شهر جدید پرند به بهره داری برسد./عب
برچسب ها: مسکن ، قیمت ، ویژه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.