سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئيس هيئت سوارکاري گيلان:

با صادرات مي‌توانيم درآمدزايي داشته باشيم/ اسبچه خرز به نام ما به کام ديگران

رئيس هيئت سوارکاري گيلان گفت: با صادرات اسب خزر مي‌توانيم درآمدزايي داشته باشيم و به اقتصاد کشورمان کمک کنيم.

هوشنگ افشاري در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران افزود: اسبچه خزر در دنيا طرفداراني خاص خود را دارد اگر بتوانيم آن را به کشورهاي ديگر صادر کنيم مي‌توانيم درآمدزايي داشته باشيم که متاسفانه اين امر تاکنون محقق نشده است.

وي تصريح کرد: براي صادرات اين اسبها نياز به مجوز از سوي جهاد کشاورزي است که آن‌ها صادر نمي‌کنند و دليل خاصي هم نمي‌گويند.

افشاري در ادامه گفت: عمده ترين صادر کنندگان اسبچه خزر صادرات خود را به بزرگترين کشور هاي جهان و کشورهاي حاشيه درياي خزر صادر مي کنندو آنها از خون اين حيوانات براي کارهاي ژنتيکي استفاده مي‌کنند.

وي تاکيد کرد: اين اسب سالهاست که متعلق به ماست اما در اين بين ما نتوانستيم از فرصتها استفاده کنيم ولي اسبچه به نام ماست و به کام ديگران است.

افشاري اشاره کرد: تنها انتظاري که از مسئولين داريم اين است بحث مشکل قرنطينه و مجوز را حل کنند تا ما هم در صادرات فعال باشيم.

وي عنوان کرد: اسبچه خزر بيشتر در مناطق شمالي ايران پرورش مي‌يابد و در جشنواره زيبائي و مسابقات زير 12 سال نونهالان برگزار مي‌شود و در 10 جشنواره‌اي که در استان برگزار شده است خواسته ايم که صادرات نيز داشته باشيم.

افشاري گفت: سوارکاران نونهال استان در مسابقات کشوري سال گذشته و امسال حضوري فعال داشتند و با توجه به بومي بودن اين ورزش اکثر مقام‌ها براي ما به دست آمد.

وي يادآور شد: در بخش کورسي نيز فعاليتهايي صورت مي‌گيرد و اکثر سوارکاران در ساحل و لب درياها تمرين مي‌کنند.

افشار اضافه کرد: در درباژ و پرش با اسب نيز فعال هستيم ولي هنوز اول راه است و از سال 85 علاقه مندان اين بخش آن را انجام مي دهند.

وي عنوان کرد: يک زمين متروک در تير بازار رشت وجود دارد که قصد داريم پيست سوار کاري ايجاد کنيم.

افشاري اظهار داشت: تعدادي از اسبچه‌هاي خزر استان داراي شناسنامه هستند و برخي ديگر ندارند براي اين کار بايد انجمن‌هاي جهاني کاسپين مجوز دهند و شناسنامه صادر کنند.

وي گفت: استقبال از سوار کاري در گيلان بسيار عالي است و تا حدودي امکانات مورد نياز آن هم تامين است.

افشاري گفت: اسبچه خزر با وجود جثه کوچک فقط براي نونهالان مناسب است و از آن‌ها براي بزرگسالان نمي‌توان استفاده کرد.

وي تاکيد کرد: باشگاههاي محلي نيز براي استفاده علاقه مندان راه‌اندازي شده است تا اين افراد با خيالي آسوده به سوارکاري بپردازند.

افشاري گفت: سوارکاري ورزشي پاک و مهيج است و در اين بين حضور فعال در ميادين بين المللي و از همه مهمتر صادرات در اين بخش مي‌تواند براي کشورمان درآمدزا باشد.

وي در پايان خاطر نشان کرد: خوشبختانه مدتي است که سوارکاران ايراني به مسابقات رسمي و بين المللي اعزام مي‌شوند و نويد روزهاي خوشي در اين ورزش به گوش مي‌رسد. اميدوارم مشکل قرنطينه هر چه زودتر حل شود/مح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.