سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خطيبي شريفيه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

حرکات منفعت‌طلبانه در فعاليت‌هاي سياسي به شکست منتهي مي‌شود

عضو شوراي مركزي جبهه پايداري حرکات منفعت طلبانه در فعاليت‌هاي سياسي احزاب را محکوم به شکست دانست و تصريح کرد: احزابي که خواهان فعاليت در شاکله نظام جمهوري اسلامي هستند، بايد بدانند مردم بيش از تعلقات حزبي به اصول نظام تعلق دارند.

علي خطيبي شريفيه در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، در قياس فعاليت احزاب در دوره اصلاحات و اصولگرايان اظهار داشت: در دوره 8 ساله اصلاحات برخي گروههاي سياسي نقش پدر سالاري براي خود قائل بودند و با عدم پايبندي به قوانين جمهوري اسلامي در صدد  تغيير اين قانون به نفع منافع شخصي خود برآمدند.

 وي افزود: در يکي از دولت‌هاي اصلاحات برخي افراد با مطرح ساختن موضوع "تغيير قانون اساسي" درصدد افزايش طول دوران رياست جمهوري با هدف بيشتر باقي ماندن بر مسند قدرت بودند.

 خطيبي شريفيه حرکات منفعت طلبانه در فعاليت‌هاي سياسي احزاب را محکوم به شکست دانست و تصريح کرد: احزابي که خواهان فعاليت در شاکله نظام جمهوري اسلامي هستند، بايد بدانند مردم بيش از تعلقات حزبي به اصول نظام تعلق دارند.

 وي با اشاره به فعاليت‌هاي ساختار شکنانه جبهه مشارکت افزود: در دوره اصلاحات جبهه مشارکت با حمايت‌هاي دولتي، بيشترين ساختار شکني را تحت فعاليت حزبي انجام داد و اين روند سبب شد تا مردم و نخبگان سياسي نسبت به فعاليت حزبي بي‌اعتماد شوند.

 عضو شوراي مرکزي جبهه پايداري گفت: با توجه به تندروي‌هاي دوره اصلاحات فعاليت احزاب در کشور با افت و خيز مواجه شده است و برخي احزاب صرفا نزديک به انتخابات ظهور کرده و بعد از پايان انتخابات فعاليتشان روبه افول مي‌رود.

 وي بيان کرد: "حرکات لمپنيستي" دولت اصلاحات در طول فعاليت آنها و نيز در وقايع پس از انتخابات 88 موجب خدشه دار شدن  مفهوم فعاليت حزبي در کشور شد در نتيجه لازم است در جهت ترميم مفهوم حزب و فعاليت گروهها گام‌هاي موثري برداشته شود.

 عضو شوراي مرکزي جبهه پايداري با تاکيد بر اينکه فعاليت احزاب بايد در چارچوب قانون اساسي شکل گيرد، خاطر نشان کرد: وقتي که تعريف درست و جامعي از فعاليت حزبي در کشور وجود نداشته باشد قانون گريزي‌هاي اينچنيني از سوي برخي احزاب صورت مي‌گيرد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: جبهه ، پایداری ، احزاب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.