سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ياوري در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

عدم تسريع در تصويب لايحه حقوق شهروندي/ بررسي دقيق براي پاسخگويي به تمام نيازهاي فعلي

قائم مقام وزير دادگستري بخشنامه‌ حقوق شهروندی را یكی از افتخارات دوره تصدی آیت‌الله هاشمی شاهرودی دانست و گفت: این بخشنامه شروعی برای رسیدگی و توجه به حقوق شهروندان در جامعه بود.

"رمضانعلي ياوري" در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران با اشاره به اينكه لايحه حقوق شهروندي به "دولت دهم" هم نرسيد، اظهار داشت: در جريان جزييات بررسي اين لايحه نيستم اما اين لايحه قاعدتا بايد تصويب شود.

وي ادامه داد: به دليل اينكه اين قانون بايد جامعيت داشته و از هر لحاظ بدون نقص و پاسخگوي نياز فعلي جامعه باشد نياز به وقت بيشتري براي بررسي داشته و نبايد در تدوين آن تسريع داشت.

قائم مقام وزير دادگستري خاطرنشان كرد: بخش حقوقی دولت پس از مطالعه دقيق بر منشور حقوق شهروندي "قانون حقوق شهروندی" را تدوین و در قالب طرح به مجلس ارائه خواهد كرد.

گفتني است؛ سال 1381 مقدمات تدوین برنامه چهارم توسعه کشور آغاز شد و در هشتم مرداد ماه 1382 به تصویب هیات وزیران و پس از آن به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید. بر اساس ماده 100 قانون برنامه چهارم چشم انداز توسعه کشور دولت موظف است به منظور ارتقای حقوق انسانی، استقرار زمینه‌های رشد و تعالی و احساس امنیت فردی و اجتماعی "منشور حقوق شهروندی" را مشتمل بر محورهای تعیین شده به تصویب مراجع ذیربط برساند.

انتهاي پيام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.