سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیت‌الله نوری همدانی:

مسئولان به فکر مردم باشند/19 دی از روزهای سرنوشت ساز انقلاب است

آیت‌الله نوری همدانی گفت:مسئولان به فکر مردم باشند، ارزانی و فراوانی نعمت را برای آنها به وجود بیاورند، همین مردم هستند که باید در انتخابات و صحنه‌های مختلف حاضر باشند.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، آيت‌الله نوري همداني امروز (19دی ماه) در دیدار با جمعی از نیروهای سپاه پاسداران با گرامیداشت یادوخاطره قیام مردم قم در 19دی ماه سال 56گفتند: بعضی از روزها دارای محتوا و معنای بلندی است که نباید آن را فراموش کنیم.

وي افزود: 19 دی از روزهای سرنوشت ساز انقلاب است و آنچه در سرنوشت زندگی مردم اثر دارد باید گرامی داشته شود.

آیت الله نوری همدانی با بیان این که بزرگترین دستاورد انقلاب و یادگاری حضرت امام خمینی (ره)حکومت اسلامی ونظام ولایی است به آغاز قیام امام راحل اشاره و تصريح کرد: حضرت امام از سال 42نهضت خود را آغاز کرده  و تا سال 56 برای بیداری مردم تلاش کردند.

این مرجع تقلید با بیان این که برای درک بهتر عمق انقلاب مطالعه سرنوشت سلاطین بسیار مهم است اظهارداشت: قبل از انقلاب در ایران دودمانی با زر و زور و تزویر بر سرکار می‌آمدو این رویه  همین طور ادامه داشت، اما مردم همچنان دچار فقر فرهنگی ومالی بودند و در بردگی سلاطین قرار داشتند.

وي با بیان این که هرکس در مقابل سلاطین حرف حق می‌زد، کشته می‌شد و کشتن انسان‌ها برای آنها مانند آب خوردن بود گفت: از سال 1332آمریکا سلطه خود را بر ایران پهن کرد و تمامی عرصه‌های فرهنگی،سیاسی و اقتصادی را اشغال کرد.

آیت‌الله نوری همدانی، با اشاره به نحوه شکل گیری قیام 19دی افزود:در 17دی ماه سال 56 فردی با نام مستعار «رشیدی مطلق» در روزنامه اطلاعات در مقاله‌ای به حضرت امام (ره)توهین کرد و متدینین وروحانیون را استعمار سیاه نامید.

اين مرجع تقليد با بیان این که انسان گاهی در برابر وظیفه حساسی قرار می‌گیرد که باید به میدان بیاید اظهار داشت: با این اتفاق ما احساس تکلیف کرده و در 19دی  با دعوت از مردم به میدان آمده و قیام کردیم که مزدوران رژیم پهلوی عده ای را به شهادت رسانده وعده‌ای را دستگیر و بنده را نیز به خلخال تبعید کردند.

وي ادامه داد: 19 دی روز سرنوشت ساز شد چرا که در چهلم شهدای قیام این روز مردم تبریز به پا خواستند و سپس شهر ها یکی پس از دیگری دست به قیام زدند و در نهایت انقلاب به پیروزی رسید ورژیم سقوط کرد.

این مرجع تقلید با بیان این که امروز نظام مقتدری به وجودآمده است، اسلام ناب را اولین رکن این انقلاب دانست وتصریح کرد: امام(ره) سعی کردند این اسلام را به صحنه زندگی مردم بیاورند.

 * باید اسلام ناب را با تمام قوا نگه داریم

وي مردم را دومین رکن انقلاب اسلامی دانسته و گفت: حضرت امام(ره) فرمود اگر این انقلاب در غیر از ایران اتفاق می افتاد به پیروزی نمی‌رسید.

آیت‌الله نوری همدانی اظهار داشت: امروز اگرفرمانی از سوی رهبر معظم انقلاب آیت الله العظمی خامنه ای صادر شود، میلیون‌ها نفر لبیک تو هستند.

وي با توصیه به مسئولان گفت: مسئولان باید به فکر مردم باشند ارزانی وفراوانی نعمت را برای آنان فراهم کنند، این مردم هستند که باید در انتخابات و صحنه‌ها حاضر باشند و اگر مردم روی گردان شوند، انقلاب از حرکت می‌ایستد.

این مرجع تقلید  ولایت فقیه را رکن سوم انقلاب برشمرد و بیان کرد: این مردم برای به دست آوردن ولایت فقیه شهید داده‌اند و باید برای حفظ این رکن از انقلاب همه تلاش خود را به کار بگیریم.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.