سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناس اقتصادي در آمريکا:

هزينه هاي بالاي دولتي ؛ مشکل اصلي اقتصاد آمريکا

مشاور سابق اقتصادي در دولت ريگان مي گويد مشکل اصلي در اقتصاد آمريکا هزينه هاي بالاي دولتي است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني فاکس نيوز ؛ آرت لفر گفت من از جمله طرفداران عمده بينر بودم و باور دارم که وي کار خود را بسيار خوب انجام داد ولي چاره اي جز اينکه اجازه دهد اين روند طي شود نداشت و اين روند نيز قاتل اقتصاد آمريکاست. اين چيزي است که دمکرات ها مي خواهند و بايد با آن کنار آمد.

وي ادامه داد کاهش ماليات بر درآمد چيزي است که بيشتر از آنچه که اقتصاد کمک کند، به آن آسيب مي زند و نبايد آن را کم کرد. به باور من و بسياري ديگر از اقتصادانان، راه حل مشکل اقتصادي در آمريکا کاستن از هزينه هاي دولتي است؛ در واقع مي توان گفت مشکل ما نه ماليات بر درآمد بلکه هزينه هاي دولتي است. 

لفر ادامه داد اين را بايد در نظر داشت که نمي توان در اقتصاد فعلي دنيا، گروهي را از مشکل نجات داد ولي گروهي ديگر را به مشکل نينداخت. در واقع بايد گفت دو نوع بيشتر فرد در اقتصاد فعلي نداريم، کشاورز يک و کشاورز دو، اگر  کشاورز دو بخواهد از مزاياي کاري استفاده کند، چه کسي بايد اين مزايا را پرداخت کند؟ روشن است که اين کشاورز الف است. پرداخت مزاياي کاري نه تنها باعث رشد اقتصادي نمي شود بلکه به آن زيان نيز مي زند.

وي افزود به نظر مي رسد که دمکرات ها تا حدود يک سال ديگر، در تصميم هايي که اکنون مي گيرند، غرق خواهند شد. آنان در موضعي قرار دارند که سخت ترين بهبود اقتصادي تاريخ را بايد صورت دهند و ماليات مردمي را که همه تصميم ها را به عهده مي گيرند، افزايش داده اند که اقدامي نادرست است. سوال اين است که فردي که مي خواهد تا اين اندازه ماليات بدهد، در صورتي که سودي نبرد چرا بايد افراد ديگر را استخدام کند. بايد گفت بدترين کار افزايش ماليات کساني است که بيشترين  درآمدها را دارند و دمکرات ها باعث شدند اين کار صورت گيرد. 
لفر ادامه داد با نزديک شدن به سال 2014 ، دمکرات ها بيش از پيش زيان مي بينند زيرا آنان تصميم اشتباهي در حال حاضر گرفته اند. جمهوري خواهان بايد از همه ابزارهاي موجود براي پيشبرد برنامه هاي خود بهره ببرند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.