سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بودجه اختصاص یافته به بخش اکتشاف محدود است/ضرورت توسعه سرمایه گذاری بخش خصوصی

نائب رئیس خانه معدن با تاکید برحضور بخش خصوصی در فعالیت های معدنی گفت:بودجه دولتی اختصاص یافته به اکتشاف ، پاسخگوی نیاز این بخش نیست.

محمدرضا بهرامن در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با تاکید بر اینکه نگاه مسئولان و هدایت کنندگان جامعه باید در مسیر حمایت  از تولید باشد، افزود:سرمایه گذاران بخش معدن نیاز به حمایت های ویژه در خصوص تامین امنیت دارند و فضا باید برای فعالان این حوزه شفاف باشد.

وی ادامه داد: کاربردی شدن پنجره واحد در بخش معدن و یکپارچه شدن تمام فرایندها می تواند به  شفاف سازی فضای فعالیت معدنکاران کمک کند.

بهرامن اظهار داشت:در برنامه پنجم توسعه پیش بینی های خوبی برای بخش معدن در نظر گرفته شده که بر اساس ماده 157 این برنامه باید زیرساخت های اکتشاف توسط دولت فراهم گردد و بودجه ای مناسب برای تحقق این هدف تعیین شود که تاکنون اختصاص نیافته است.

نائب رئیس خانه معدن تصریح کرد:مسئولان هنوز به اهمیت سرمایه گذاری در بخش معدن و اکتشاف واقف نیستند و این امر را تنها صرف هزینه محسوب می کنند در حالیکه توسعه سرمایه گذاری در معادن حتی اثربخش تر از سرمایه گذاری در بخش نفت است.

 
وی افزود:بر اساس پیش بینی های انجام شده ،بخش اکتشاف نیاز به سرمایه گذاری سالانه 2هزار میلیارد تومان دارد، که بودجه اختصاص یافته سال گذشته در مقابل این مبلغ رقم بسیار ناچیزی بوده است.

 
بهرامن خاطرنشان کرد:امروز توانایی بخش خصوصی در حوزه معدن ارتقا یافته و بسیاری از فعالیت هایی که اکنون توسط دولت انجام می گیرد به راحتی می تواند به بخش خصوصی واگذار شود تا سرمایه گذاری بیشتری از سوی فعالان معدنی در این بخش صورت گیرد./عب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.