سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شوراي مركزي انجمن تهيه كنندگان مستقل در بيانيه اي:

همه صنوف سینمائی و تهیه کنندگان سینمای ایران را به اتحاد فراخواند

شورای مرکزی انجمن تهیه کنندگان مستقل سینمای ایران با انتشار اطلاعیه ای با توجه به شرایط بحرانی ، همه ی صنوف سینمائی و تهیه کنندگان سینمای ایران را به اتحاد فراخواند .

به گزارش باشگاه خبرنگاران، شورای مرکزی انجمن تهیه کنندگان مستقل سینمای ایران با انتشار اطلاعیه ای با توجه به شرایط بحرانی ، همه ی صنوف سینمائی و تهیه کنندگان سینمای ایران را به اتحاد فراخواند .  
متن اطلاعیه بشرح زیر است :
فکر می کنیم همة ما در اینکه سینمای ایران شرایط بحرانی دارد تردیدی نداریم . فکر می کنیم همة ما در اینکه ریشهً این بحران دلایل مختلف دارد ، اختلاف نظر نداریم و می دانیم که فضای سیاست زدة امروز ، این بحران را تشدید کرده است . اما در مقابله با این بحران به دلیل اختلافات موجود ، صنوف درگیر با بحران تا کنون نتوانسته اند موضع گیری مشخص و روشنی برای برون رفت  داشته باشند . انگار دستهایی ما را به جان هم انداخته اند تا از نبود اتحاد  ، عده ای دیگر بهره برداری کنند ، عده ای که ثبات در سینما و اتحاد صنفی را مانع رشد خود می دانند و در فضای متشتت و آشفته می توانند به حیات خود ادامه دهند . نمی خواهیم تمام تقصیرها را به گردن مدیریت فعلی سینما بیندازیم ، و سایرین را از خطا مبرا بدانیم . اما آنچه روشن است بی تدبیری این مدیریت در مواجهه با بحران و ورود بی منطق و توام با دشمنی در اختلاف داخلی صنوف در ایجاد این فضای متشتت  بسیار موًثر بوده است . فضایی که راه را برای دخالت نیروهای خارج سینما و مخالف سینما آماده کرده و باعث فعالیت خارج از قانون بعضی از نهادهای داخل حکومت شده است . نهادهایی که به عناوین مختلف به خود حق دخالت دادند تا در مقابل قانون  ، تصمیمات فرا قانونی بگیرند و این تصمیمات را حق خود بدانند و اکران و نمایش را با بحرانی دیگر مواجه سازند .
در چنین شرایطی وظیفة اصلی ما باید فارغ از همة اختلافها رسیدن به یک موضع مشخص و روشن در مقابل بحران باشد . موضعی که ما را به یک تصمیم گیری واحد برساند . برای رسیدن به این موضع مشخص و روشن در ابتدا باید همین قانون فعلی حاکم بر سینما را با همة انتقادی که به آن داریم به رسمیت بشناسیم و در مقابل تصمیمات فراقانونی حوزه هنری موضع بگیریم و نگذاریم این تصمیمات فراقانونی به فعالیت و عناصر خارج از سینما و مخالف سینما مشروعیت بدهند ، این موضع گیری واحد به معنای آن نخواهد بود که اختلافات ما در داخل صنف حل شده و در همة موارد می توانیم کنار هم قرار بگیریم .   
 
  در مواقع بحرانی ، اتحاد مقطعی بین نیروهای مختلف برای تخفیف بحران به معنای تفاهم و تائید مواضع یکدیگر نیست . ما در این شرایط نباید با بزرگ کردن موارد اختلاف بحران را تشدید کنیم ، بلکه بر عکس ، فعلاً باید تصمیمی بگیریم که بحران تخفیف پیدا کند و راههای سوءاستفاده نیروهای مخالف سینما بسته شود .
شدید این بحران به نفع هیچکس نیست . کسانی به دنبال تغییر ماهیت تشکل قانونی خانه سینما هستند به گمان اینکه منافع خودشان تامین شود ، کاملاً در اشتباهند ، آنها باید از اتفاقات اخیر که بحران ابتدا خودشان را گرفتار کرد ، درس عبرتی گرفته باشند و به این نتیجه رسیده باشند که باید فارغ از هر اختلافی به منافع کل سینما بیاندیشند و با هر تصمیمی که منافع سینما را به خطر می اندازد همراهی نکنند . کاری که ما نیز باید فارغ از اختلافها انجام دهیم و برای کاهش بحران بکوشیم .  
                                                        
 
 
                                           شورای مرکزی انجمن تهیه کنندگان مستقل سینمای ایران

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.