سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نصب 350 ميليون بارکد طرح شبنم در کشور/ با کالاهاي بدون بارکد طرح شبنم برخورد مي شود

رئيس بازرسي و نظارت شوراي اصناف کل کشور گفت:‌ با کالاهاي اصنافي که براي نصب بارکد طرح شبنم اقدام نکرده اند به عنوان کالاي قاچاق برخورد مي شود.

رضا کرمي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، افزود: 35  اتحاديه اي که به صورت فراگير وارد طرح شبنم شده اند تا پايان دي ماه مهلت دارند نسبت به نصب بارکد اين طرح اقدام کنند.

وي ادامه داد: از اول بهمن ماه سال جاري با همکاري تعزيرات حکومتي و پليس اماکن کالاهاي بدون بارکد طرح شبنم را شناسايي و با آنها برخورد مي کنيم.
به گفته کرمي، کالاهاي فاقد اين بارکد جمع آوري و صاحب صنف نيز جريمه مي شود.

در ادامه مديرعامل شرکت انفورماتيک راهبر گفت: زماني که واردکننده اي که مي خواهد کالايي را وارد کشور کند در زمان ثبت سفارش کد رهگيري شبنم را تهيه مي کند.

علايي افزود: اين کد رهگيري نزد کارگزاري است که واردکننده انتخاب کرده است، زماني که کالا وارد کشور مي شود اين برچسب (بارکد) نصب و فعال مي شود.

وي ادامه داد: ما تاکنون 350 ميليون بارکد طرح شبنم توليد کرده ايم که بخش عمده اي از اين بارکدها نصب شده و بخشي نيز در انتظار کالاهاي وارداتي است.

لازم به ذکر است، شبکه بازرسي و نظارت مردمي طرحي است که توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت ايران براي نشان دادن اصالت يک کالا و عدم قاچاق بودن آن استفاده مي شود./عب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.