سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سیم‌کارت‌های چند صد میلیون تومانی در بازار/رشد ۱۰۳ درصدی واردات موبایل!/کلاهبرداری جدید در بازار موبایل/شناسایی متقاضیان مراکز فرهنگی دیجیتال

مروری بر اخبار فناوری اطلاعات ایران در شامگاه یکشنبه 17 دی ماه 1391

 گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، مروری بر اخبار فناوری اطلاعات ایران در شامگاه یکشنبه 17 دی ماه 1391:

 

  • بنا بر اعلام رییس انجمن فروشندگان سیم‌کارت، گوشی و لوازم جانبی طی یک یا دو هفته اخیر سیم‌کارت‌هایی که پیش شماره‌های یک تا سه دارند با افزایش قیمت مواجه بوده‌اند. بر این اساس قیمت خطوطی که با پیش شماره یک شروع می‌شوند به بالای یک میلیون و 600 هزار تومان رسیده و خط‌هایی که با پیش شماره دو شروع می‌شوند، بالای 800 هزار تومان قیمت داشته‌اند.رییس انجمن فروشندگان سیم‌کارت در پاسخ به این سوال که درحال حاضر چه قیمتی را می‌توان به عنوان بالاترین قیمت خطوط رند در بازار اعلام کرد؟ گفت: در این زمینه قیمت‌های متفاوتی وجود دارد و قیمت برخی خطوط به چند صد میلیون تومان هم می‌رسد. 

 

 

  • طی نه ماهه نخست سال جاری 118 میلیون و 475 هزار دلار به وزن 564 هزار تن دستگاه گوشی تلفن همراه وارد کشور شده است. رییس کارگروه تلفن همراه مجمع عالی واردات موبایل اظهار داشت: در نه ماهه سال جاری سه دهم درصد از مجموع کل واردات به کشور مختص گوشی موبایل بوده است. "مهدی عبقری" در مقایسه به میزان واردات گوشی موبایل نسبت به سال گذشته گفت:‌ در نه ماهه امسال 564 هزار تن موبایل وارد کشور شده است. وی با اشاره به ارزش 58 میلیون و 80 هزار دلاری و 371 هزار تنی موبایل در9 ماهه سال گذشته گفت: با این رقم ها می توان به این نتیجه رسید که در نه ماهه سال جاری 51 درصد از نظر وزن و 103 درصد در ارزش رشد داشته ایم.
     

 

  • بازار تلفن همراه تهران هر روز شاهد کالاهبرداری جدیدی است در این راستا اخیراً برخی از فروشندگان به بهانه نصب نرم‌افزاری موسوم به "آنتی هنگ" که وجود خارجی هم ندارد، هم از کاربران اخاذی می‌کنند.
     

 

  • شناسایی متقاضیان راه‌اندازی مراکز فرهنگی دیجیتال از سوی شبکه ملی فرهنگ جمهوری اسلامی ایران آغاز شد. موسسات فرهنگی دیجیتال، موسسات فرهنگی هنری، کافی نت ها، گیم نت ها و سایر موسساتی که موضوع فعالیتشان در حوزه فرهنگ و رسانه های دیجیتال است در صورت داشتن شرایط مندرج در آیین نامه پذیرش و راه اندازی مراکز فرهنگی دیجیتال، می توانند به آدرس www.saramad.ir بخش شبکه ملی فرهنگ مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.