سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید کود آلی گوگرد غنی شده در کشور

کود آلی گوگرد غنی شده برای نخستین بار در کشور با تکیه بر دانش ملی و سرمایه گذاران داخلی تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، امیر‌ناصر احمدی رئیس پژوهشکده علوم و فناوري هاي شيمييايي پژوهشگاه صنعت نفت در مراسم کلنگ زنی احداث کارخانه تولید کود آلی گرانول ارگانیک در شهرک صنعتی چرمشهر اظهار داشت: این کارخانه با همکاری شرکت سینکو به عنوان مجری ساخت و پژوهشکده صنعت نفت احداث می‌شود فاز اول آن تا اردیبهشت سال 90 به بهره برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: سالانه دو میلیون تن گوگرد از فرآورده‌های نفتی تولید می شود که با تهیه کود آلی می‌توان از آن در بخش کشاورزی استفاده نمود.

احمدی اضافه کرد: صادرات گوگرد تنها زمانی صرفه اقتصادی دارد که قیمت آن بیشتر از 200 دلار باشد و در صورتی که از این قیمت پایین تر باشد بعلت عدم صادرات نگهداری آن در انبارها بسیار هزینه‌بر است اما با استفاده از آن در تولید کود‌های اورگانیک می‌توان به ارزش افزوده بالایی دست یافت.

رئیس پژوهشکده علوم و فناوري هاي شيمييايي پژوهشگاه صنعت نفت گفت: آزمایشات صورت گرفته نشان داده فرمولاسیون‌های متعددی که از گوگرد تهیه شده موجب افزایش برداشت محصول در کشت گیاهانی مانند ذرت، کلزا و سویا می‌شود.

احمدی افزود: می بایست فرهنگ استفاده از ارگانیک در بین کشاورزان کل کشور ترویج یابد.
 
وي تصريح کرد:اضافه شدن گوگرد در تهیه کود‌های آلی موجب افزایش ارزش افزوده محصول نهایی می‌شود.
 
احمدي تاکيد کرد: رسالت پژوهشگاه صنعت نفت تولید و تدوین دانش فنی است که منجر به ارتقای ظرفیت تولید در کشور شود.

در ادامه عظیمیان معاون مدیریت پسماند شهرداری تهران اظهار داشت: یکی از مهمترین شاخصه‌های استراتژی هر کشوری امنیت غذایی است.

وی ادامه داد: کشور ما به لحاظ اقلیمی خشک و نیمه خشک است و ترس از قحطی بیانگر این مطلب است که حفظ امنیت غذایی کشور یک اصل اجتناب ناپذیر است.

معاون مدیریت پسماند شهرداری تهران تصریح کرد: در گذشته زمانی که کودهای‌ شیمیایی وارد کشور شد با استقبال گسترده روبرو شد اما آثار زیانباری در بخش کشاورزی ایجاد کرد.

عظیمیان تأکید کرد: بومی سازی تولید کودهای گرانول اورگانیک در کشور موجب صرفه جویی ارزی و عدم واردات کود‌های شیمیایی می‌شود که این امر در تولید نقش مهمی دارد.

وی با بیان اینکه تولید ارگانیک باید سرلوحه امور قرار گیرد ادامه داد: در تهران روزانه هفت هزار تن پسماند خانگی تولید می شود و نیاز به کنترل و دفع دارد.

عظیمیان گفت: سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با اختصاص زمین رایگان و برق و تسهیلات در کشور سرمایه‌گذاران را برای بهره‌وری از پسماند و تولید کود کمپوست تشویق می‌کند.
 
وي تاکيد کرد: شرایط اقلیمی در کشور بصورتی است که می‌توان با کمترین هزینه کود آلی تولید کرد.

معاون مدیریت پسماند شهرداری تهران اضافه کرد: صنعت تولید کود در کشور با توجه به ارزش افزوده بسیار مناسب نوپا است و نیاز به حمایت و همیاری همه مسئولان و دست اندرکاران دارد تا به رونق دست یابد.

در ادامه علی اشرفی‌پور مدیرکل سازمان محیط زیست اظهار داشت: استفاده از کود‌های آلی و گرانوله باید سرلوحه همه امور در بخش کشاورزی باشد.

وی ادامه داد: تولید کود آلی ارز‌آوری بالایی دارد و در کل اراضی کشور قابل استفاده می باشد. توجه به تولید کود‌های ارگانیک صرف نظر از مدیریت زباله، در سطح کشور یک ضرورت است.

وی افزود: قسمت اعظم کشور از نظر داشتن مواد عالی فقیر است و حاصل‌خیزی خاک با استفاده از کود‌های شیمیایی تنها برای کوتاه‌مدت پاسخگو است./س
برچسب ها: تولید ، کود گوگرد ، غنی شده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.