مدير جهاد کشاورزي نيشابور از تصويب طرح‌هاي متعدد در ستاد اجرايي توسعه کشاورزي این شهرستان با اعتبار بيش از 400 ميليارد ريال خبر داد.

 سيدغلامرضا نبوي نامقي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، افزود: در پي ابلاغ اعتبارات و تشکيل ستاد اجرايي طرح توسعه کشاورزي شهرستان، اطلاع‌رساني به متقاضيان اجراي طرح‌هاي مرتبط با کشاورزي انجام شد و طي 46 جلسه کارشناسي از اوايل سال 91 تعداد 582 طرح مختلف به تصويب رسيد.

وی تصریح کرد: در این جلسات طرح‌هایی در بخش‌هاي باغباني، زراعت، مکانيزاسيون، دام، طيور، آب وخاک، صنايع تبديلي، شيلات، دامپزشکي و منابع طبيعي به تصویب رسید و بیشتر آنها برای اخذ تسهيلات به بانک کشاورزي معرفي شده است.

نبوی افزود: با توجه به اينکه هدف از اجراي طرح توسعه بخش کشاورزي، توسعه توان توليد و ايجاد ظرفيت‌هاي بيشتر اشتغال در اين بخش است، اقدامات و فعاليت‌هاي متعددي در زمينه تعامل و هماهنگي با دستگاه‌هاي عضو ستاد اجرايي در راستاي واگذاري زمين، تامين آب و تامين تسهيلات انجام شده است.

وی توضیح داد: تعداد 17 شرکت تعاوني مهر با هدف فعاليت‌هاي باغداري، دامداري، توليد کود آلي و بسته‌بندي محصولات کشاورزي تاسيس شده است.

مدير جهاد کشاورزي نيشابور به ميزان اشتغال ايجاد شده در اين طرح اشاره کرد و گفت: در صورت اجراي کامل طرح توسعه بخش کشاورزي و تأمین اعتبارات پيش‌بيني شده، ضمن افزايش قابل توجه بهره‌وري، در مجموع هزار و 791 نفر اشتغال جديد در بخش‌ها و مناطق مختلف شهرستان ايجاد می‌شود./س  

برچسب ها: توسعه ، کشاورزی ، اعتبار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.