سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح دعوي نمايندگان مجلس از وزارت آموزش و پرورش/ اعزام سه دانش آموز پيرانشهري به خارج از كشور

نماينده مردم پيرانشهر از تشكيل يك تيم حقوقي براي بررسي پرونده قربانيان سانحه آتش‌سوزي مدرسه شين‌آباد خبر داد و گفت: به دليل حساسيت بالاي اين پرونده، بسياري از وكلاي معتبر و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي از تهران عليه وزارت آموزش و پرورش طرح دعوي كرده و براي احقاق حقوق اين دانش‌‌آموزان تلاش مي‌كنند.

"رسول خضري" در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، از تشكيل يك تيم حقوقي براي بررسي پرونده قربانيان سانحه آتش‌سوزي  شين‌آباد خبر داد.

وي ادامه داد: این تیم حقوقی كه شامل 6 نفر از وکلای دادگستری تهران و آذربايجان بوده براي حضور در اين گروه اعلام آمادگی کرده‌اند و در حال حاضر نيز اين پرونده در دادستاني آذربايجان غربي مفتوح است.

نماينده مردم پيرانشهر با بيان اينكه اين پرونده از تهران طرح دعوي شده است،‌ خاطرنشان كرد: به دليل حساسيت بالاي اين پرونده، بسياري از وكلاي معتبر و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي از تهران عليه وزارت آموزش و پرورش طرح دعوي كرده و براي احقاق حقوق اين دانش‌‌آموزان تلاش مي‌كنند.

وي اظهار داشت: كميته پيگيري مجلس و وزارت آموزش و پرورش در حال توافق و رايزني براي رسيدگي به اين مساله هستند.

خضري با اشاره به تاكيد رئيس مجلس شوراي اسلامي براي رسيدگي به اين پرونده تصريح كرد: وزير آموزش و پرورش در حال تنظيم يك پروتكل براي توضيح اين حادثه بوده كه تيم حقوقي با بررسي اين پروتكل براي جبران خسارت قربانيان اين حادثه اعم از بيمه عمر،‌ ديه و مجازات مسببان اين حادثه گام بردارند.

گفتني است؛ ساعت 8 صبح روز 15 آذر امسال مدرسه دخترانه انقلاب در پيرانشهر دچار سانحه آتش‌سوزي شد كه طی آن 37 دانش‌آموز دختر دچار مصدومیت و سوختگي شدند که 29 نفر از آنها برای درمان به بیمارستان امام خمینی(ره) ارومیه منتقل شدند و 2 نفر از اين كودكان جان باختند.


* اعزام سه دانش آموز پيرانشهري به خارج از كشور


حضرتي در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران گفت: به دليل شدت جراحت و سوختگي بيش از 30 درصد، 3 دانش آموز حادثه ديده پيرانشهري نامه اي براي اعزام اين دانش آموزان به خارج از كشور خطاب به رئيس جمهور جهت درمان بهتر ارسال كرديم.

وي ادامه داد: درخواست اعزام اين دانش ‌آموزان به خارج از كشور را جمع كثيري از نمايندگان امضا كردند و نايب اول رئيس جمهور نيز به اين موضوع تاكيد دارند.

وي با اشاره به اينكه 2 نفر از دانش آموزان اعزام شوند هم اكنون در بيمارستان اصفهان و يك نفر از آن ها در مشهد بستري هستند ادامه داد: با نظر شوراي عالي پزشكي مقرر شد در صورت موافقت رئيس جمهور و تقبل هزينه درمان و بهبودي دانش آموزان به خارج از كشور اعزام شوند.

وي افزود: هم اكنون 2 دانش آموز در تبريز 3 دانش آموز در مشهد و 6 دانش آموز در اصفهان بستري هستند.

گفتني است: حادثه آتش سوزي در كلاس درس موجب فوت 2 دانش آموز و سوختگي 26 دانش آموز ديگر شد.

انتهاي پيام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.