سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پروانه معصومي:

جهت دهي به سينما هدف جشنواره فيلم فجر است

هدف از برگزاري جشنواره فجر جهت دهي به محصولات سال آينده سينماي كشور است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي سي و يكمين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر؛ پروانه معصومی، بازيگر سينماي ايران  گفت: دبیر جشنواره باید برای حداقل دوره ای ده ساله انتخاب شود تا کمبودها و اشکالات جشنواره را در سال بعد به خوبی برطرف کند.
این بازیگر در ادامه گفت: در این جشنواره نباید به ظواهر اهمیت داد زیرا چیزی که بیشتر اهمیت دارد ماهیت وجودی جشنواره است و داورهایی که باید به درستی قضاوت کنند تا حقی از کسی ضایع نشود.
وي برگزاري همزمان جشنواره فجر در تهران و سایر استان ها را کاری بسیار پسندیده دانست و گفت: با توجه به اینکه برخی فیلم ها تنها یک بار، آن هم در جشنواره به نمایش در می آیند، مخاطبان علاقمند هستند تا این فیلم ها را ببینند؛ ضمن اینکه راه دور است و این امکان وجود ندارد تا همه علاقمندان به سینما در کاخ جشنواره در تهران حضور داشته باشند، بنابراین همزمانی برگزاری جشنواره بسیار خوب است.
بازیگر فیلم «مسافر ري» در مورد بازار فیلم جشنواره نیز گفت: متاسفانه در طول این سال ها بازار فیلم برای ما رونقی به همراه نداشته است. فکر می کنم تنها راهکار این است که فیلمسازان ما فیلم های قوی بسازند؛ فیلمی که قصه خوب داشته باشد زیرا اگر فیلمی قصه خوبی داشته باشد خو دبه خود به جشنواره های خارجی نیز راه پیدا می کند.
وی در ادامه افزود: باید به این نکته توجه داشته باشیم که در قصه فیلم ها فرهنگ و ملیت ایرانی به تصویر کشیده شود تا بدانیم اگر این فیلم ها در هر کجای دنیا به نمایش درآید تنها به صرف زبان و تیتراژ فارسی اش مشخص نشود که فیلم ایرانی است بلکه باید فرهنگ ایرانی مان را به کشورهای دیگر نشان دهیم.
بازیگر سریال «راز پنهان» بیان داشت: متاسفانه ما از کمبود قصه های خوبی که ارزش ارائه به دنیا را داشته باشد رنج می بریم؛ در حالی که می توانیم قصه های بسیار جالب و جذابی برای فیلم هایمان داشته باشیم.
وی همچنین در مورد اکران فیلم ها به صورت دیجیتال نیز گفت: با این کار کاملا مخالف هستم زیرا کیفیتی که آنالوگ دارد دیجیتال ندارد.  
وی با بیان اینکه هدف و تعریف جشنواره فیلم فجر جهت دهی به محصولات سالهای آینده می باشد، یادآور شد: باید برای جشنواره فیلم فجر فیلم هايي ساخته شود که بیشتر دیده شود تا ادامه دهنده مسیر سینمای بعدی باشد؛ بنابراین اگر با این هدف به جشنواره نگاه کنیم طبعا فیلم هایی که در راستای ارزشهای انقلاب حرفي برای گفتن دارند و دغدغه و نیاز جامعه هستند بهتر دیده می شوند. لذا باید زاویه دیدمان را هم وسیع کنیم و با یک پنجره بسته و نگاه سلیقه شخصی فیلم ها را ارزش گذاری نکنیم.  
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.