سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش برداشت زیتون در سال جاري

یکی از باغداران زیتون گفت: امسال 30 هزار تن زیتون برداشت شد این در حالی است که سال گذشته حدود 100هزار تن برداشت محصول انجام شده بود.


احمد بلند نظر در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بیان مطلب فوق افزود: عدم انجام تحقیقات لازم در کاشت زیتون باعث شده بسیاری از باغات زیتون حتی با سن بیش از 10 سال بازدهی اقتصادی نداشته باشد که این امر منجر به ضرر و زیان باغداران شد.

وی تصریح کرد: بودجه هایی که برای افزایش سطح زیر کشت اختصاص می یابد در ابتدا برای اصلاح باغات و بارور کردن و اقتصادی کردن آن ها و بخشی هم صرف توسعه علمی، اصولی در تحقیقات کشت زیتون و زیتون کاران می شود.

بلند نظر افزود: در جنوب کشور عمده محصول زیتون تولیدی صرف کنسرو می شود و در شمال بخشی را کنسرو و بخشی را به روغن زیتون اختصاص می‌دهند و این هم به دلیل مشکلات مطرح شده است.

این باغدار زیتون تاکید کرد: برای کاشت زیتون باید رقم سازگار با محیط آن جا را کاشت کند و هر رقمی که در رودبار خوب زیتون می دهد الزاما در خوزستان هم خوب محصول نمی دهد.

وی افزود: طرح طوبا طرح فصلی بود اما به دلایل مطرح شده و سبقت غیرمجاز در اجرا و تحقیقات خسارات زیادی را به باغداران زیتون وارد کرد.

برچسب ها: زیتون ، برداشت ، کاهش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.