سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حذف زنان از تصدي مناصب نظامي در پنتاگون

پنتاگون زنان شاغل در ارتش آمريکا را از احراز بسياري از مقام ها منع کرده است و همين امر باعث شده است آنان از بسياري از مزاياي بعدي محروم شوند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اينترنتي موسسه کارنگي ؛ زنان در آمريکا سالهاست که در نبردهاي اين کشور حضور دارند؛ آنان در جنگ هاي داخلي حضور دارند و در هر دو جنگ جهاني، در ارتش اين کشور مبارزه کرده اند. همچنين زنان نقشي اساسي در افغانستان و عراق داشتند در حالي که بيشتر زنان همچنان از دسترسي به هزاران شغل در ارتش آمريکا محروم هستند و اين مشاغل به صورت انحصاري به مردان اختصاص دارد.

بر اساس قانوني که به صورت رسمي در هزار و نهصد و نود و چهار در پنتاگون تصويب شد، زنان از حضور در خط مستقيم درگيري ها منع شده اند. اين سياستي است که بسياري آن را کهنه گرايي مي دانند و بسياري از کهنه سربازان زن در ارتش، عليه آن شکايت کرده اند.

به باور اين زنان، منع آنان از حضور در برخي از خطوط درگيري، تبعيض عليه زنان است و آنان را به شهروندان درجه دوم تبديل مي کند. منتقدان مي گويند با منع زنان از شرکت در عمليات نجات و جمع آوري اطلاعات، بيشتر زنان به صورت فزاينده اي در عمليات زميني حضور مي يابند و همين امر باعث مي شود اين زنان، از دريافت مزاياي همتايان مرد خود محروم باشند و در نهايت از ترفيع بي نصيب بمانند.از ديگر سو طرفداران اين سياست مي گويند زنان در مقايسه با مردان نيروي بدني کمتري دارند و همين امر باعث مي شود امنيت نيروهاي عمل کننده به خطر بيفتد.
برچسب ها: زنان ، پنتاگون ، نظامی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.