سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پنتاگون ميلياردها دلار به ساخت تسليحات جديد جنگي اختصاص داد

وزارت دفاع آمريکا ميلياردها دلار براي ساخت تسليحات و تجهيزات جديد جنگي هزينه مي کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ پايگاه اينترنتي «نکستگاو» در گزارشي به قلم باب برِوين درباره هزينه هاي هنگفت وزارت دفاع آمريکا براي ساخت تسليحات و تجهيزات جديد نوشت  وزارت دفاع آمريکا بي هيچ دغدغه اي منابع مالي هنگفتي را براي ساخت تسليحات و تجهيزات جديد هزينه مي کند و در جديدترين اقدام قراردادي را به ارزش هشت ميليارد دلار براي ارتقاي توان خود در بخش فن آوري هاي جديد با پيمانکاران امضا کرد.

نويسنده گزارش در ادامه نوشته است در حالي که نمايندگان مجلس آمريکا در روزهاي پاياني سال 2012 درباره طرح بودجه و جلوگيري از وقوع پرتگاه مالي در اين کشور مشغول چانه زني بودند و تلاش مي کردند از افزايش خودکار ماليات ها و کاهش بودجه بخش هاي مختلف در روز اول ژانويه جلوگيري کنند وزارت دفاع اين کشور ميلياردها دلار براي طراحي و ساخت تسليحات جديد در اختيار پيمانکاران قرار داد. بنظر مي رسد  هدف اين اقدام صرف منابع مالي در اختيار پنتاگون قبل از پايان سال بوده است.

اگر سنا و کاخ سفيد در ساعات پاياني سال 2012 درباره راهکار مقابله با پرتگاه مالي به توافق نمي رسيدند براساس يکي از اصول بودجه که به مصادره موسوم است پنتاگون به طور خودکار پنجاه ميليارد دلار از بودجه خود را از دست مي داد. 

روز بيستم سپتامبر روبرت هِيل مدير امور مالي پنتاگون در نشست نمايندگان عضو کميته نيروهاي مسلح گفت کاهش بودجه که ممکن است در چارچوب قانون موسوم به مصادره انجام شود هيچ تاثيري بر فعاليت ها و طرح هاي پنتاگون که از قبل منابع مالي آنها تعيين شده و اختصاص داده شده است نخواهد داشت. از جمله قراردادهاي جديد پنتاگون که در بيست و هشتم سپتامبر اعلام شد مي توان به قرارداد با شرکت لاهيد مارتين اشاره کرد که پرهزينه ترين طرح پنتاگون در طول تاريخ است و در چارچوب آن قرار است هواپيماهاي جنگي مدرن اف سي و پنج طراحي و ساخته شود.

پنتاگون همچنين قرارداد ديگري را با شرکت لاکهيد مارتين امضا کرد که ارزش آن يک ميليارد و نهصد ميليون دلار است و در چارچوب آن ماهواره هاي فوق مدرن با توانايي ارسال هشت هزار و صد و نود و دو مگابايت اطلاعات و داده در يک ثانيه طراحي و  به فضا پرتاب خواهد شد. دو ماهواره موسوم به  AEHF  در اوت سال دو هزار و ده و مه سال دو هزار و دوازده به فضا پرتاب شدند. قرار است ماهواره ديگري سپتامبر سال دو هزار و سيزده به فضا پرتاب شود. چهارمين ماهواره مورد نظر پنتاگون در حال حاضر توسط شرکت لاکهيد مارتين در حال ساخت است. پيش بيني شده است که عمر هر يک از اين ماهواره ها در فضا چهارده سال باشد.

پنتاگون همچنين روز جمعه از امضاي قرارداد ديگري به ارزش895 ميليون دلار با شرکت بوئينگ خبر داد که در چارچوب آن شرکت بوئينگ موظف شده است هواپيماهاي ترانزيتي نيروي هوايي موسوم به سي -هفده- سه را از لحاظ سخت افزاري و نرم افزاري پيشرفته تر و مدرن تر کند. يک هفته قبل در بيست و يک دسامبر سال دو هزار و دوازده فرماندهي سيستم هاي هوا درياي آمريکا اعلام کرد قصد دارد قراردادي چندين ساله را با شرکت بوئينگ براي ساخت هفتاد و دو هواپيماي فوق مدرن براساس طرح جت تجاري هفتصد و سي و هفت - هشت از محصولات اين شرکت امضا کند. فرماندهي نيروي هوا درياي آمريکا ارزش اين قرارداد را اعلام نکرد اما گزارشي که پنتاگون در دسامبر سال دو هزار و يازده منتشر کرده بود هزينه طراحي و ساخت هر هواپيماي پي هشت را حدود 260 ميليون و 800 هزار دلار اعلام کرده بود که مي توان گفت هزينه ساخت هفتاد و دو فروند هواپيماي فوق مدرن موردنظر فرماندهي سيستم هاي هوا درياي آمريکا حدود هجده ميليارد و هشتصد ميليون دلار خواهد بود.

فرانک کندال معاون وزير دفاع آمريکا در بخش فن آوري ها و لجستيک در ماه نوامبر گفت اگر به علت وقوع پرتگاه مالي بخشي از بودجه وزارت دفاع آمريکا توقيف شود پنتاگون ناچار خواهد شد فعاليت هاي پيچيده اي انجام دهد و در مواردي اصول بودجه را رعايت نکند.

لئون پانتا وزير دفاع آمريکا بيستم ماه دسامبر در جمع نيروهاي نظامي گفت در صورتي که بودجه کاهش بيابد اين مسئله پنتاگون را تحت تاثير آني قرار نخواهد داد و پنتاگون ناچار نخواهد بود هزينه هاي خود را کاهش دهد. وي گفت در صورتي که براي مدتي طولاني با کاهش بودجه مواجه شويم ممکن است گزينه هايي مانند مرخصي اجباري برخي از نيروها را مورد توجه قرار دهيم اما من به شما اطمينان مي دهم که قبل از اجراي چنين اقداماتي همه گزينه هاي موجود را به دقت بررسي خواهيم کرد.
برچسب ها: پنتاگون ، تسلیحات ، اختصاص
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.