سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسن آبادی به با باشگاه خبرنگاران:

تشکیل "کلینیک مثلث" با همکاری سازمان ملل/ آموزش تنها راه جلوگيري از وقوع جرم است

مسئول کاهش آسیب انجمن حمایت از خانواده زندانیان گفت: با همکاری سازمان ملل کلینیک‌های مثلثی در زندان‌ها تشکیل شده است که در هر کدام از این کلینیک‌ها پزشک، مشاور و پرستار جهت آموزش پيشگيري از ايدز به استخدام درآمده‌ و حقوق این افراد از طریق سازمان ملل تأمین می‌شود.

" آمنه مسن آبادی" در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران درباره راهکارهاي کاهش آسيب در زندان‌ها اظهار داشت: از آنجائيکه ايدز  یکی از بیماری‌های حاد و شايع ميان زندانیان است، لذا آموزش در این زمینه از اهمیت بالائی برخوردار است.

وی با بیان این مطلب که افراد زندانی مبتلا به ایدز نمی‌توانند جدا از جامعه زندگی کنند و پس از آزادی مجددا  به میان مردم باز مي‌گردند، تصریح کرد: سازمان ملل متحد برای رفع این معضل طرح‌های خوبی ارائه کرده که یکی از این پروژه‌ها مبارزه با ایدز در زندان‌ها است.

وی ادامه داد: با همکاری سازمان ملل کلینیک‌های مثلثی در زندان‌ها تشکیل شده است که در هر کدام از این کلینیک‌ها پزشک، مشاور و پرستار جهت آموزش ایدز و راه مبارزه با آن فعاليت دارند و حقوق این افراد از طریق سازمان ملل تأمین می‌شود.

مسن آبادی با اشاره به طرح " آموزش به شیوه همسان" گفت: این طرح در زمینه پیشگیری از ايدز با آموزش خانواده زندانی به افرادی از نوع خود است، بدین گونه که خانواده زندانی در سالن‌های ملاقات زندان به یک خانواده زندانی دیگر درباره راه‌های مقابله ایدز اطلاع و آموزش می‌دهد.

مسئول كاهش اسيب انجمن حمايت از خانواده زندانيان خاطرنشان کرد: از آنجائیکه خانواده قادر است با زبانی شیوا و نه علمی و رسمی به همسان خود آموزش دهد این طرح بسیار اثربخش است، ضمن اینکه در این پروژه از افرادی برای آموزش استفاده می‌شود که توانائی یادگیری داشته باشند و بتوانند مطالب را به سایر خانواده ها انتقال دهند.

گفتني است؛‌ مسئول كاهش آسيب انجمن حمايت از زندانيان چندي پيش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: افرادي كه همسرانشان به دليل اعتياد در زندان به سر مي‌برند در اين كارگاه‌ها تحت آموزش قرار مي‌گيرند تا با مهارت‌هاي زندگي پس از آزادي همسرانشان از زندان آشنا شوند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: ایدز ، سازمان ، ملل ، زندان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.