مدیركل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان چهارمحال و بختیاری گفت: در 9 ماهه سال جاری، 137 زندانی جرایم غیرعمد این استان، با كمك ستاد مردمی دیه آزاد شدند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

علی نظری با اعلام این خبر افزود: این افراد به دلیل مشكلات مالی در پرداخت دیه، مهریه و بدهی مالی، دوران حبس خود را طی می كردند كه با همكاری ستاد مردمی دیه، خیران و اهداء كمك های نیكوكاران در جشن های گلریزان و همكاری شاكیان، آزاد شدند.

وی افزود: 133 نفر از زندانیان آزاد شده استان مرد و 4 نفر آن ها زن بودند كه 34 نفر به دلیل ناتوانی از پرداخت دیه ناشی از تصادف و 103 نفر به دلیل بدهی مالی و مهریه زندانی بودند.

مدیركل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان چهارمحال و بختیاری افزود: كل بدهی این افراد، 87 میلیارد و 39 میلیون ریال بوده كه شاكیان نسبت به 57 میلیارد و 48 میلیون ریال آن گذشت كردند.

نظری ادامه داد: برای پرداخت بدهی زندانیان جرائم غیرعمد در صورت داشتن توان پرداخت، این كمك ها به صورت وام در اختیار آن ها قرار داده می شود و در صورت تأیید ناتوانی آنها در بازگرداندن این وام ها، كمك های بلاعوض به شاكیان پرونده ها و طلبكاران پرداخت و شرایط آزادی این زندانیان فراهم می شود.

عضو هیأت مدیره ستاد مردمی دیه استان چهارمحال و بختیاری تصریح كرد: با همكاری بانك های رفاه، تجارت و ملت نیز با پرداخت وام به زندانیان جرائم غیرعمد، 20 نفر از زندانیان آزاد شده از تسهیلات بانك برای آزادی استفاده كردند. /ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.