سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"نمکي و مار عينکي" مهمان بچه ها ی ایران +تصاوير

مجموعه " نمکي و مار عينکي " در 12 قسمت پانزده دقيقه اي، با تکنيک دو بعدي به تهيه کنندگي مرکز پویانمایی صبا و کارگرداني عليرضا فرماني تولید شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سیما؛ علیرضا فرمانی درباره این انیمیشن گفت: اين پروژه با تکنيک دو بعدي و با طراحي و حرکات جذاب کار شده است . يکي از نکات قابل توجه در اين سريال فضاي فانتزي موجود در داستان و طراحي ها و اجرا و همچنین ريتم کار تند است يعني همان چيزي که مد نظر کودکان و نوجوانان است.


فرهاد حسن زاده نویسنده انیمیشن " نمکی و مار عینکی " نیز گفت: يکي از نکات مهم شخصيت نمکي، هوش و ذکاوتي است که در وجود او مي بينيم و همين  هوش و ذکاوت باعث موفقيت نمکي براي به دام انداختن دزدان ياقوت مي شود . دوستي او با يک مار که در مواقع سخت به او ياري مي رساند لحظات طنزي را براي بيننده بوجود مي آورد.



لازم به ذكر است؛ از دیگر عوامل توليد اين مجموعه می توان به دستيار کارگردان: معصومه تات، طراح شخصيت و لي اوت : شهرام شيرزادي ، طراحان کليد : زهره فيضي ، سمانه اسدي ، جليل دهقاني و پژمان اسفندي ، طراحان مياني : اعظم ولي زاده ، هاجر عبدي ، زهره موسوي و مريم رحماني ، بکراند : محمد رضا نجف زاده ، معصومه تات ، دسن ، راحله علي آبادي ، محبوبه احمد بيگي ، طناز اميري ، استوري برد : عليرضا فرماني ، اجراي استوري برد : زهره فيضي و مجري طرح : رضا مهرانفر اشاره کرد.


همچنين، این  کارگردان درباره شبکه پویا گفت: جای این شبکه بین شبکه ها ی سیما خالی بود . و حالا که این اتفاق مبارک افتاده باید خوشحال بود و این می تواند موتور محرکه تولید در داخل باشد . تولید کنندگان می دانند که جایی هست که کارشان را نمایش دهد. امیدوارم در کنار رشد کمی، رشد کیفی هم در آثار دیده شود البته با تشکیل هسته های نظارت در مرکز صبا رفته رفته شاهد کار های با کیفیت تری خواهیم بود.


فرمانی روند تولید انیمیشن را از لحاظ کمی نسبت به سال های گذشته قابل توجه دانست و افزود : صنعتی شدن تولیدات انیمیشن جای رشد بیشتری را دارد، چرا که جوانان با استعدادی در ایران داریم که می تواند تولید انیمیشن را به قطبی برای صادرات تبدیل کند و مسئولین هم باید تلاش کنند تا پای تولیدات ایرانی را به شبکه های جهانی باز کنند . و قدم اول را باید شبکه های برون مرزی بردارند . این شبکه ها به نوعی ویترین محصولات فرهنگی ایران هستند . البته در کنار این رشد کمی نباید از رشد کیفی آثار غافل شد چرا که بیننده تیز بین ایرانی مدام در حال مقایسه است . مقایسه تولیدات ایرانی با خارجی و این یکی از خطراتی است که تولید انیمیشن ایرانی را تهدید می کند . /ص
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.