در کشور ما قشر کودکان و نوجوانان گروه عظیم و آینده سازی هستند که ایجاد این شبکه ها هم به دلیل اهمیت این قشر ضروری به حساب می آید.


به گزارش باشگاه خبرنگاران، فرشاد صادقی مدیر شبکه ورزش و حسین ساری مدیر شبکه پویا نمایی در پی افتتاح دو شبکه در گفت و گوی ویژه خبری دیشب حضور یافتند.

حسین ساری در این خصوص افزود: ضرورت ایجاد این شبکه ها هم از نظر مخاطب و هم از نظر کار رسانه کاملا حس می شد و در این مقطع زمانی هر دو شبکه افتتاح شد.

وی در ادامه افزود: در کشور ما قشر کودکان و نوجوانان گروه عظیم و آینده سازی هستند که ایجاد این شبکه ها هم به دلیل اهمیت این قشر ضروری به حساب می آید؛ ایجاد این شبکه های تخصصی به جریان تولید کمک خواهد کرد ضمن اینکه در زمینه انیمیشن جوانان خوبی فعالیت داشتند.

فرشاد صادقی در ادامه افزود: قطعا تخصصی کردن یک شبکه فرصت موشکافانه ای را فراهم می کند تا به جزئیات یک ورزش خاص پرداخت شود و این کمک خواهد کرد تا جامعه ورزش ورزش های تخصصی خود را پیگیری کند.

وی در ادامه افزود: نگاه تخصصی شبکه ورزش به ورزش های مختص جامعه مخاطب را بیشتر راضی نگه می دارد؛ و من تصورم بر این است که این بزرگ تریت ضرورت تخصصی شدن این شبکه هاست.

وی در خصوص پخش برنامه های ورزسی از شبکه های دیگر اظهار داشت: قطعا شبکه های دیگر می توانند مکمل و مقوم باشند. چون شاید شبکه ورزش به دلیل حجم زیاد بحث های ورزشی توانایی پرداختن به همه بحث ها را نداشته باشد.

ساری در خصوص زمان برنامه های شبکه پویا نمایی افزود: این شبکه در تابستان از صبح ساعت 8 تا ساعت 24 پخش برنامه دارد و ساعت پایانی با پخش لالایی بچه ها را به خواب دعوت می کند.

صادقی در ادامه افزود: شبکه ورزش فعالیتی 24 ساعتع داردو برنامه های ورزشی زنده ترکیباتی است که این شبکه 24 ساعته پخش خواهد کرد.

ساری تصریح کرد: در مجموعه شبکه های سازمان چه ملی و چه استانی گروه های خاص کودک کودک و نوجوان وجود دارند و فرم انیمیشن همواره یک فرم جذاب برای انتقال پیام است؛ و پخش انیمیشن از شبکه های دیگر منافاتی با پخش انیمیشن به صورت تخصصی ندارئ و مکمل یک دیگر هستند.

وی در ادامه گفت: در بعضی موارد تکرار در انیمیشن ها ملال آور نیست و البته در کنار این تکرار انیمیشن های جدید هم فراهم خواهد شد.

ساری تصریح کرد: یکی از راهبردهای مرکز صبا که متولی تولید انیمیشن است ظرفیت سازی تولید از لحاظ کیفی و کمی است؛ این شبکه که متقاضی پخش انیمیشن است با تقاضا از این شبکه ها نیازش را تأمین خواهد کرد و توسعه خواهد داد و امیدواریم تولیدات ما به گونه ای باشد که دیگران هم استفاده کنند و همه امکانات برای ایجاد قطب بزرگ تولید انیمیشن به ویژه ایمیشن های دینی و پاک فراهم شود.

صادقی در ادامه تصریح کرد:شبکه ورزش برای تقویت ورزشکارانی که کسب مدال می کنند اقداماتی انجام داده است و برنامه های طراحی شده است؛ دو سوم جمعیت ما را جوانان تشکیل می دهند که عامل توسعه پایدار هستند و وقتی همه جانبه به ورزش می پردازیم اندیشه های نو و خوب بارور خواهند شد.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر ورززش های مورد علاقه جوانان مثل فوتبال ، وزنه برداری را آموزش می دهیم.

ساری افزود: ایجاد شبکه پویا نمایی یک بابی است در راه خدمت گزاری و به طور قطع پایان راه نخواهد بود و برای قشر کودک و نوجوان به طور حتم رسانه ملی بسنده به این شبکه نخواهد کرد.

وی در ادامه گفت: برنامه سازمان در این شبکه های دیجیتال که به صورت سراسری پخش خواهد شد برای پخش و دریافت در اقصی نقاط کشور بود که اکنون تعدادی از شبکه های ملی ما به این شکل هستند.

صادقی در خصوص برنامه های المپیک گفت: قسمت عمده انعکاس رویداد المپیک به شبکه ورزش واگذار شده است و دو برنامه ویژه برای المپیک خواهیم داشت که هر روز پس از 6 خرداد از ساعت 14 تا 16 و از ساعت 18 تا 20 دو رویداد را به صورت زنده به مخاطبان ورزش ارائه خواهیم کرد.

حسن ساری در پایان افزود: در حدود 50 درصد تولیدات انیمیشن متعلق به خودمان است و 50 درصد دیگر مربوط به کشورهای دیگر است؛ ولی مخاطبان به قدری اهمیت دارند که ماتمام نیاز انیمیشن را در داخل تولید خواهیم کرد  و به مرحله خودکفایی خواهیم رسید./ی2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار