سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

میزبانی 27 پایگاه برای زائران امام رضا(ع)

مدير کل اوقاف و امور خيريه خراسان رضوي گفت: 17 بقعه متبرکه و امامزاده و 10 مسجد و حسينيه و پايگاه بين راهي ميزبان زائران پياده علي بن موسي الرضا(ع) در دهه آخر ماه صفر هستند.

حجت الاسلام و المسلمين حجت گنابادي نژاد، مدير کل اوقاف و امور خيريه خراسان رضوي، در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به آمار سال گذشته گفت: براساس هماهنگي هاي انجام شده در سال جاري، 27 پايگاه ميزبان زائران در استان مي باشند. 
وي با اشاره به خدماتي که در پايگاه ها ارائه مي شود، گفت: در پايگاه ها زائران اسکان داده مي شوند و خدمات بهداشتي و درماني با همکاري دستگاه هاي ذيربط داده مي شود. 
حجت الاسلام گنابادي نژاد افزود: پذيرايي از زائران با اطعام، چاي و آب جوش انجام مي شود و راهنمايي زائران متناسب با مسير سفر از جمله اقدامات برنامه ريزي شده براي کاروان هاي پياده در پايگاه هاست. 
مدير کل اوقاف وامور خيريه استان خاطر نشان کرد: ارائه خدمات فرهنگي در اين پايگاه‌ها يکي از اولويت‌ها‌ست و 26 روحاني به 17 بقعه متبرکه، 5 مسجد، 3 حسينيه و 2 ايستگاه بين راهي اعزام مي شوند.
وي ادامه داد: اقامه نماز جماعت، مشاوره هاي ديني و مذهبي، برپايي حلقه هاي معرفت، قرائت زيارت حضرت رسول(ص) از راه دور و برپايي مراسم عزاداري ويژه دهه آخر صفر از برنامه هاي فرهنگي و ديني است. 
حجت الاسلام گنابادي نژاد اظهار داشت: يکي از وظايف اداره اوقاف شناسايي نيازهاي زائرين و اطلاع رساني آن ها به مردم است تا همه آحاد بتوانند جهت خدمت به زائرين امام هشتم(ع) پيش روند.
حجت الاسلام گنابادي نژاد در ادامه سخنان خود اشاره اي به حماسه 9 دي 88 داشت و گفت: فتنه 88 توسط مزدوران داخلي و استکبار جهاني خارجي پس از انتخابات رياست جمهوري 88 شکل گرفت. 
وي از بين رفتن فتنه را با پاسخ محکم برخاسته از ايمان و اراده مردم ممکن دانست و تاکيد کرد: مردم بعد از انتخابات 88 با حضور در عرصه هاي مختلف نظير نمازجمعه و به امامت رهبر معظم انقلاب آثار ناشي از غبار فتنه را از جامعه زدودند. 
مدير کل اوقاف و امور خيريه خراسان رضوي انقلاب اسلامي ايران را منشأ انقلاب ها در ديگر نقاط جهان اسلام دانست و اذعان داشت: اهانت و جسارت مزدوران در ايام عزاداري امام حسين(ع) باعث شد بار ديگر مردم انقلابي و ولايت مدار ايران وارد صحنه شوند و دست جانيان را از دامان اسلام و ايران کوتاه نمايند. 
وي در پايان خاطر نشان کرد: تا پايان بهمن ماه امسال برنامه سال 92 اداره کل اوقاف و امور خيريه استان تنظيم خواهد شد و جهت تصويب به سازمان اوقاف تهران ارسال خواهد شد./ف

برچسب ها: زائر ، پایگاه ، اوقاف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.