مدير كل اوقاف و امور خيريه خراسان رضوي گفت: 17 بقعه متبركه و امامزاده و 10 مسجد و حسينيه و پايگاه بين راهي ميزبان زائران پياده علي بن موسي الرضا(ع) در دهه آخر ماه صفر هستند.




به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، حجت الاسلام و المسلمين حجت گنابادي نژاد، ، در جلسه شوراي اداري اين ماه با موضوع استقبال از كاروان هاي پياده با حضور معاونين اداره كل و روساي ادارات اوقاف شهرستان ، با اشاره به آمار سال گذشته، بيش از صد هزار نفر زائر كاروان هاي پياده مشهد، اظهار داشت: براساس هماهنگي هاي انجام شده در سال جاري، 27 پايگاه ميزبان زائران در استان مي باشند.

وي به خدماتي كه در پايگاه ها ارائه مي شود، گفت: در پايگاه ها زائران اسكان داده مي شوند و خدمات بهداشتي و درماني با همكاري دستگاه هاي ذيربط داده مي شود .

حجت الاسلام گنابادي نژاد افزود: پذيرايي از زائرين با اطعام، چاي و آب جوش انجام مي شود و راهنمايي زائرين متناسب با مسير سفر از جمله اقدامات برنامه ريزي شده براي كاروان هاي پياده در پايگاه ها است.

مدير كل اوقاف وامور خيريه استان خاطر نشان كرد: ارائه خدمات فرهنگي در اين پايگاهها يكي از اولويت ها است و 26 روحاني به 17 بقعه متبركه، 5 مسجد، 3 حسينيه و 2 ايستگاه بين راهي اعزام مي شوند.

وي ادامه داد: اقامه نماز جماعت، مشاوره هاي ديني و مذهبي، برپايي حلقه هاي معرفت، قرائت زيارت حضرت رسول(ص) از راه دور و برپايي مراسم عزاداري ويژه دهه آخر صفر از برنامه هاي فرهنگي و ديني مي باشد.

حجت الاسلام گنابادي نژاد اظهار داشت: يكي از وظايف اداره اوقاف شناسايي نيازهاي زائرين و اطلاع رساني آن ها به مردم است تا همه آحاد بتوانند جهت خدمت به زائرين امام هشتم(ع) پيش روند./ع

برچسب ها: پایگاه ، زائر ، امام رضا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.