سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

کسب لوح افتخار سومین جشنواره برند گردشگری به اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کاشان رسید

سرپرست اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان از اخذ لوح افتخار سومین جشنواره برند در گردشگری به این اداره خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان حسین یزدانمهر با اعلام مطلب فوق افزود: بر اساس بررسی هیئت داوران سومین جشنواره برند در گردشگری اقدامات و فعالیت های خلاقانه این اداره در مهندسی برند،حائز شرایط شاخص های تعیین شده، شناخته شد که از اداره میراث فرهنگی طی اهداء لوحی تقدیر به عمل آمد.

وی با اعلام این خبر افزودندکه میراث فرهنگی و صنعت گردشگری ، ویژه یک قشر یا گروه خاص نبوده و حفظ و نگه داری آثار را وظیفه ملی و عمومی دانسته که معرفی این آثار و فرهنگ سازی عمومی را یکی دغدغه ها برشمرده و این مهم را از وظایف اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری عنوان نمود.

به گفته وی : کسب این افتخار و توسعه در سایر بخش های گردشگری منطقه مرهون تلاش ارزنده سایر ارگانهای دولتی و همراهی بخش خصوصی است و میزان مشارکت برخی سازمانها و نهاد ها را پر رنگ تر دانسته و ضمن تشکر از همکاریهای بی شائبه فرمانداری محترم ویژه شهرستان کاشان، از سایر اعضاءستاد دائمی تسهیلات سفر شهرستان کاشان نیز تقدیر کردند.

وی با اشاره به ثبت جهانی 3 اثر شاخص شهرستان کاشان که افتخار ثبت در فهرست جهانی یونسکو را داشته افزود: ثبت باغ تاریخی فین ، مهارت بافت فرش سنتی و آیین قالی شویان جزءاهداف اساسی میراث استان و شهرستان برای بستر سازی زمینه های توسعه این صنعت نوپا است و تلاش مستمر و در ادامه معرفی و شناساندن جهانی جاذبه های بکر تاریخی و طبیعی شهر تاریخی کاشان که معرف فرهنگ و تمدن هفت هزار ساله و غنی منطقه می باشد را یکی از مهمترین برنامه های آن اداره دانست.

سرپرست اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کاشان در پایان افزود:تلاش برای جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی جهت تبدیل خانه های تاریخی به زیر ساخت های اقامتی و پذیرایی، با دو هدف حفظ و نگهداری آثار و ارتقاء تخت ها ی اقامتی شهرستان که نهایتاً منجر به جذب و ماندگاری بیشتر گردشگر و معرفی فرهنگ منطقه خواهد شد را وظیفه میراث فرهنگی دانسته و اعلام نمود که این اداره در حال تهیه و تدوین بسته های سرمایه گذاری جهت ارائه به بخش خصوصی می باشد. /ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.