سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزايش خشم و انزجار مردم قطيف از آل سعود

شهادت يک نوجوان در استان قطيف در شرق عربستان به دست نظاميان رژيم آل سعود ،موجي از خشم و نفرت در اين شهر به وجود آورده است .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اللولوة ؛ هزاران نفر با برپايي تظاهراتي جديد در مرکز شهر قطيف ، اقدام نيروهاي امنيتي در تيراندازي به سوي غيرنظاميان را محکوم کردند .اين اقدام به شهادت يک نفر و زخمي شدن شش نفر ديگر منجر شده بود که حال برخي از زخمي ها وخيم گزارش شده است .

ساکنان قطيف تاکيد کردند  آنچه بيش از پيش خشم و نفرت آنان را برانگيخته بي احترامي و توهين به خون شهدا  و قلمداد کردن تحرکات مردمي براي رسيدن به آزادي و عدالت و برابري  به عنوان  آشوب است .

اين شبکه در گزارشي افزود :  مردم  استان قطيف با وجود تدابير امنيتي گسترده و استقرار نيروهاي نظامي در همه راه هاي منتهي به مرکز قطيف و سنگر گرفتن افراد تک تيرانداز بالاي پشت بامها به تظاهرات پرداختند .

تظاهرکنندگان تصاوير احمد المطر نوجوان به شهادت رسيده به دست نيروهاي امنيتي سعودي را در دست داشتند و شعارهايي بر ضد رژيم حاکم سردادند .تظاهرکنندگان از سازمانها و جامعه جهاني خواستند براي پايان دادن به  اوضاع وخيم حقوق بشر در اين استان  و ادامه بازداشتهاي سياسي مداخله کند .تظاهرکنندگان خواستار قصاص عاملان تيراندازي و شهادت احمد مطر شدند .با شهادت اين نوجوان شمار شهداي از فوريه تا کنون به شانزده تن افزايش يافت . پانزده نفر از اين افراد به ضرب گلوله مستقيم و يکي از آنها بر اثر شکنجه شهيد شده اند .
برچسب ها: خشم ، قطیف ، عربستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.