سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نشست فيلم "قلاده هاي طلا"؛

ابوالقاسم طالبي:نگاه روشنفكري در جريان مستند حاكم است/ منتظر مرغ و سيمرغ نباشيد

فيلم سازان عمار از طريق معامله با خدا و توسل اثر خود را ماندگار كنند و منتظر فرش قرمز نباشند.

به گزارش خيرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران عصر ديروز جشنواره فيلم هاي مردمي عمار اقدام به نمايش فيلم "قلاده هاي طلا" كرد و به همين منظور ابوالقاسم طالبي كارگردان هيات داور جشنواره بعد از نمايش فيلم حضور پيدا كرد.
ابوالقاسم طالبي كارگردان "قلاده هاي طلا" در ابتدا ضمن اشاره به حماسه 9  دي و روز بصيرت گفت: از ابتداي جشنواره عمار به عنوان داور حضور داشتم اما قصد داوري امسال را نداشتم كه با اصرار قبول كردم.
وي ادامه داد: بزرگ ترين مشكل فيلم سازان عمار تدوين است كه با وجود دوربين هاي ديجيتال اين مشكل برطرف خواهد شد.
طالبي ضمن اشاره به اينكه آثار عمار تعليق ندارد افزود: مستند سازان تا به امروز دنبال نگاه روشنفكري هستند متاسفانه روشنفكري با نگاه تحقيرآميزانه بود و اين گونه ديدن درست نيست.
وي عنوان كرد: فيلم ساز بايد بيننده را با خود همراه كند و براي ميليون ها نفر تاثيرگذار باشد.
وي تاكيد كرد: مستند اسنادي غير ضروري است و بايد بعضي از كارگردانان براي هيجان دادن برخي از پلان هاي اضافي را كنار بگذارند.
طالبي ضمن بيان اينكه مستند براي آگاهي است بيان كرد: در زمينه صداي صحنه مستند نيز با استفاده از دوبله صداي گرم و تاثيرگذاري را به  مخاطب منتقل كنيد.
كارگردان قلاده هاي طلا در ادامه در خصوص موسيقي نيز اظهار داشت: هر موسيقي را براي مستند انتخاب نكنيد بلكه چيزي كه مفهوم شما را برساند قابل اهميت است.
وي تاكيد كرد: جشنواره عمار با ايجاد كارهاي جديد قصد معامله با خدا را دارد و از طريق توسل و معامله با بزرگان دين اثر خود را ماندگار كنيد.
طالبي ضمن اشاره به اينكه منتظر فرش قرمز نباشيد، بيان كرد: منتظر مرغ و سيمرغ نباشيد و خودتان را باور كنيد و اگر اين چنين نباشيد بر شما تاثير مي گذارند.
طالبي در پايان گفت: جشنواره عمار نبايد نيرو جذب كند بلكه تنها اين نيروهاي خود را حفظ كند چون اينها در آينده تاثيرگذار خواهند بود.
گفتني است در حاشيه هاي مراسم به دليل لرزه هاي سينما فلسطين ابوالقاسم طالبي پنداشت كه زلزله رخ داده است و به اين شوخي اشاره كرد با اين لرزه ها مي گويند عمارها زير آوارها ماندند./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.