سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشف علت درد آرتروز

محققان علوم پزشکی در دانشگاه راش، با همکاری محققان دانشگاه نورث وسترن آمریکا، سازوکار مولکولی جدیدی را کشف کرده اند که علت بروز درد در بیماری آرتروز محسوب می شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری یورک الرت؛
 دکتر آنه ماریه مالفیت و همکارانش، می گویند؛ این بررسی حاصل تمرکز آنان بر روی مفاصل و غضروف های مبتلا به اوستئو آرتریت بوده است که به کشف مولکولی مسیر درد در بیماری یاد شده انجامیده است.
 
همچنين؛ محققان نوعی ماده شیمیایی به نام پروتئین مونوسیت شیمیایی و گیرنده مربوط به آن را کشف کرده اند که در زانوهای دردناک، يافت شده است.
محققان می گویند؛ با این کشف ، مسیر برای یافتن داروهای موثر بر درد ناشی از آرتروز ، هموارتر می شود.
ارتریت یا آرتروز ، یک بیماری مفصلی است که در نتیجه واکنش های پیچیده عوامل سلولی ، بیوشیمیایی و بیومکانیکی موثر بر روی غضروف ،سنیویوم و نیز استخوان زیر غضروفی ایجاد و به مرور زمان به از دست دادن کارکرد مفصلی و بروز علائم منجر می شود.
گفتني است؛ در این بیماری عمدتا غضروف و استخوان زیر غضروف مفاصل محیطی و ستون فقرات درگیر می شود.
غضروف یک نسج همبند کاملا اختصاصی است که در محل هایی که ساختمان نیمه جامد مورد لزوم است ، به کار برده شده است تا علاوه بر تامین شکل و قالب مورد نظر ، سبب استحکام ، قابلیت ارتجاع و تغییر شکل شود .
با افزایش سن ، ترکیبات شیمیایی ، ساختمان و خصوصیات مکانیکی غضروف مفصلی تغییر می کند  و حالت ارتجاعی غضروف از بین می رود و قوام آن کاهش می یابد .  
چرا که در بیماری آرتروز غضروف ها تخریب می شود؛ چرا که این ضایعه به تدریج عمیق تر شده  تا تمام ضخامت غضروف از بین رفته و استخوان زیر آن نمایان می شود .
برچسب ها: کشف ، درد ، آرتروز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.