سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واشنگتن به جرم خود در یمن اعتراف کرد

پس از تلاشهای نافرجام برای لاپوشانی کردن واقعیت حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در یمن، واشنگتن به جرم خود در این زمینه اعتراف کرد که غیرنظامیان قربانیان آن بوده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی دموکراسی نو، مقامات آمریکا برای نخستین بار به مسئولیت خود در حمله با هواپیماهای بدون سرنشین در یمن اذعان کردند که به کشته شدن 11 نفر منجر شد.

این افراد در داخل وانتی بودند که در یکی از مناطق جنوبی یمن هدف موشکهای شلیک شده از یک فروند هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی قرار گرفت. ابتدا دولت یمن تلاش کرد با پذیرش مسئولیت این حمله ، آمریکا را از مظان اتهام رها کند.

دولت یمن ابتدا مدعی شده بود که فقط شبه نظامیان در این حمله کشته شدند اما وقتی خانواده های داغدار این حمله گفتند می خواهند اجساد قربانیان این حمله را که از غیرنظامیان بوده اند به مقابل درهای کاخ ریاست جمهوری بیاورند، دولت یمن حرف خودش را پس گرفت.

به نوشته روزنامه واشنگتن پست، این حمله که در ماه سپتامبر رخ داد سبب افزایش پیوستن به گروههای تندرو شده است که علیه دولت یمن و آمریکا سلاح در دست گرفته اند.

اسناد دیپلماتیک که پایگاه اینترنتی ویکی لیکس منتشر کرده است نشان می دهد دولتهای آمریکا و یمن برای استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین برای انجام دادن حملات در یمن بارها و بارها با یکدیگر همکاری داشته اند و بارها این حملات را لاپوشانی کرده اند.

براساس آمار سازمانهای مستقل بین المللی، در حملات مخفی هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در یمن در یک دهه گذشته، حدود یکصد و هفتاد و یک غیرنظامی ازجمله سی و یک کودک جانشان را از دست داده اند.
برچسب ها: یمن ، اعتراف ، آمریکا ، هواپیما
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.