سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرزاد موتمن:

جشنواره فيلم فجر پلي ميان فيلم ها و جامعه /هرگز براي جشنواره فيلم نساخته ام

فرزاد موتن كارگردان سينما گفت: جشنواره فيلم فجر پلي ميان فيلم ها و جامعه است، گر چه من هيچ گاه براي شركت در جشنواره ها فيلم نساخته ام.

فرزاد موتمن كارگردان سينما در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران گفت: برگزاري جشنواره بين المللي فيلم فجر با عمر 31 ساله اش،‌ همانند برپايي عيد مي ماند وقتي جشنواره فيلم فجر برگزار مي شود فيلم سازان و علاقه مندان دور هم جمع شده و به بحث و گفتگو پيرامون فيلم ها و مسائل سينمايي مي پردازند.
 
كارگردان فيلم سينمايي "بيداري" اظهار داشت: برپايي جشنواره فيلم فجر طراوتي خاص به شهر مي دهد و با روزهاي پيروزي انقلاب اسلامي نيز مقارن است.
 
موتمن اظهار داشت: مي توان يكي از ويژگي هاي بارز جشنواره فيلم فجر را توجه مطبوعات و اهالي رسانه و قلم به فيلم هاي سينمايي دانست. زيرا فيلم ها در جشنواره فيلم فجر ديده شده و توسط منتقدين و روزنامه نگاران نقد و بررسي مي شود اين ويژگي مثبت جشنواره فيلم فجر است.
 
اين كارگردان ادامه داد: اگر فيلم خوبي در جشنواره فيلم فجر به نمايش درآيد با بحث هاي منتقدين و خبرنگاران امكان اكران بهتري برايش پيش خواهد آمد. گر چه باندهاي اكران فيلم هاي سينمايي هيچ گاه با سليقه منتقدين كار نمي كنند.
 
وي افزود: من هيچ گاه براي شركت در جشنواره ها فيلم نساخته ام، زيرا معتقدم فيلم ها بايد در شرايط طبيعي توليد و اكران شوند و با گذشت زمان خود را نشان دهند.
 
موتمن تصريح كرد: اگر فيلمي خوب باشد بي شك در ذهن مخاطب ماندگار مي شود اما وقتي به تدريج از ذهن مخاطب پاك شود، يعني فيلم ماندگاري نبوده است.
 
اين كارگردان به قدمت طولاني جشنواره ها در كشور اشاره كرد و ادامه داد: در ساليان گذشته جشنواره ها كمي اصولي تر برگزار مي شد و جشنواره پلي ميان فيلم ها و مخاطب بود و شرايطي فراهم مي كرد تا فيلم به جامعه معرفي شود، اما به مرور زمان جشنواره ها تغيير شكل دادند.
 
كارگردان فيلم سينمايي "جعبه موسيقي" افزود: جشنواره هايي چون كن و ونيز تبديل به يك بازار شدند و جشنواره فيلم فجر نيز اهداف كاملا درستي دارند و سليقه خود را در جشنواره ها اعمال مي كنند.
 
وي در پايان با ابزار خرسندي از برپايي سي و يكمين جشنواره بين المللي فيلم فجر خاطر نشان كرد: اميدوارم اين دوره نيز به خوبي برگزار شده و محفلي فراهم شده تا اقشار مختلف هنرمندان در آن گرد هم آيند، اما تا مادامي كه نگاه از بالا به پايين صورت گيرد به اعتقاد من جشنواره عقب تر از زمان خود خواهد بود./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.