سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادامه اعتراضات مردم بحرين و سرکوبگري هاي آل خليفه

مردم بحرين همچنان به راهپيمايي ها و تظاهرات اعتراض آميز خود در مناطق مختلف کشور براي درخواست توقف اقدامات سرکوبگرانه رژيم آل خليفه ادامه مي دهند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ تظاهرکنندگان همچنين خواستار آزادي بازداشت شدگان هستند.تظاهرکنندگان با سردادن شعارهايي خواستار براندازي رژيم و تشکيل حکومتي مبتني بر اصول دموکراتيک شدند. تظاهرات شهروندان بحريني با اقدامات سرکوبگرانه عناصر رژيم آل خليفه و استفاده آنها از گازهاي اشک آور و گلوله هاي ساچمه اي روبرو شدند. عناصر رژيم همچنين با يورش به منازل شماري از شهروندان را بازداشت کردند.

تظاهرکنندگان با سردادن شعارهايي بر حق خود براي تظاهرات مسالمت آميز و بيان خواسته هاي مشروع خود تاکيد کردند. زنان نيز در کنار مردان در اين تظاهرات حضور داشتند و خواستار سرنگوني رژيم شدند و شعار «سرنگون باد حمد» سردادند. اهالي منطقه السند نيز حمايت آمريکا از رژيم منامه را براي سرکوب مردم محکوم کردند. السهله شمالي نيز شاهد برپايي تظاهراتي بود که شرکت کنندگان در آن با سردادن شعارهايي اقدامات سرکوبگرانه رژيم را محکوم کردند.

اهالي منطقه المعامير نيز با حضور در خيابان هاي اين منطقه بر اسلامي بودن انقلاب بحرين تاکيد و احکام اعدام صادره عليه برخي از معترضان را محکوم کردند. با وجود مسالمت آميز بودن اعتراضات مردم بحرين عناصر رژيم در مناطق مختلف از جمله النويدرات و المعامير به مردم يورش بردند و مردم را با انواع ابزارهاي سرکوب اعم از گازهاي سمي و گلوله هاي ساچمه اي هدف قرار دادند که به زخمي شدن شماري از مردم منجر شد.

در همين حال دانشگاه بحرين نيز اخيرا نه تن از دانشجويان اخراج شده را که به توصيه بسيوني به کلاس هاي درس بازگشته بودند بار ديگر اخراج کرد. مقامات دانشگاه غيبت اين افراد را علت اخراج آنها اعلام کردند حال آن که اين غيبت مربوط به زماني است که دانشگاه مشغول بازجويي از آنها به سبب شرکت در تظاهرات بوده است. برخي از اين افراد در حالي از دانشگاه اخراج مي شوند که سال آخر تحصيل خود را مي گذرانند. از سوي ديگر کارگران اخراج شده شرکت آلومينيوم  بحرين نيز در مقابل ساختمان اتحاديه کل سنديکاهاي بحرين تجمع کردند.
برچسب ها: بحرین ، تظاهرات ، ادامه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.