سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس دانشگاه علوم پزشکی یزد:

نباید به دلیل کمبود اعتبارات، اجرای برنامه پزشک خانواده متوقف شود

برای اجرای برنامه پزشک خانواده، برنامه ریزی های لازم صورت گرفته و استقبال پزشکان خوب بوده است و نباید صرفا به دلیل پرداخت به موقع اعتبارات نتوانیم این طرح را به خوبی اجرا کنیم.

 به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران  به نقل از وب دا؛ دکتر سید جلیل میرمحمدی با بیان این مطلب گفت: جلسات پزشک خانواده با دستور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آغاز شد و با ابلاغ استاندار جلسات متعددی نیز با کل اعضای شورا برگزار شد.

وی با بیان این که قریب به 620 پزشک عمومی در این برنامه ثبت نام کرده اند، گفت: در بحث سطح یک و دو هماهنگی های لازم صورت گرفته و با پزشکان متعدد وارد بحث شده و اعلام آمادگی همه آنها را داشتیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی یزد تصریح کرد: حدود چهار ماه قبل یک اعلام آمادگی رسمی توسط دانشگاه به حضور وزیر بهداشت ارسال شد و دانشگاه علوم پزشکی یزد آمادگی کامل خود را برای اجرای کامل این برنامه اعلام کرد.

وی ادامه داد: با توجه به این که طرح پزشک خانواده یکی از بهترین برنامه هایی است که می تواند ما را از بسیاری از مشکلاتی که سر راه سلامت وجود دارد نجات دهد، همه آن مولفه هایی که می توانسته در موفقیت این طرح دخالت داشته باشد را در سطح استان آماده کردیم.

دکتر میر محمدی با اشاره به این که مشکل عمده برای اجرای این برنامه، بحث اعتبارات است، گفت: در حال حاضر از طرف سازمان های بیمه گر در استان و همچنین در مجموع در سطح کشور یک نگرانی وجود دارد که عقد قرار داد با پزشکان را دچار مشکل کرده است.

وی آمادگی دانشگاه علوم پزشکی یزد را برای اجرای این برنامه منوط به تأمین منابع مالی عنوان کرد و گفت: اگر سازمان های بیمه گر تعهد جدی را در تأمین منابع مالی این برنامه داشته باشند، به موقع مطالبات و آنچه حق پزشکان و داروخانه ها است را پرداخت کنند./ع2

برچسب ها: پزشک ، خانواده ، علوم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.