وزیر بهداشت عنوان کرد:

نباید بگذاریم بازی آرا در نظام پزشکی چهره پزشک خانواده را مخدوش کند/تغيير چهره بيماري ها باعث چالش در سلامت شده است

ما نباید بگذاریم مطالبی همچون بازی آرا در سازمان نظام پزشکی منجر به مخدوش شدن چهره پزشک خانواده شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ دکتر مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت امروز 4 دی در هفتاد و سومين اجلاس روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور افزود: امروز شاهد ارتقاء خدمات بهداشتی و درمانی هستیم که با حرکت و تحول خوبی در حال پیشرفت است که این امر نشان دهنده تلاش ها و فعالیت شما روسای دانشگاه ها است و ما زیر ساخت های خوبی در حوزه سلامت در کشور داریم که از عظیم ترین این زیر ساخت ها شبکه بهداشت وسیع است که با رفتن به سوی پزشک خانواده حلقه مفقوده این شبکه تکمیل می شود.

وی گفت:زیر ساخت های خوبی در دانشگاه ها بر پایه آموزش و تحقیقات وجود دارد که این امر باعث دستاورد های چشمگیری در حوزه سلامت شده که راه را برای رسیدن ما  به سوی قله های افتخار باز کرده است.

دستجردی به پزشک خانواده اشاره و عنوان کرد: با توسعه پزشک خانواده در کشور برگ زرینی در کتاب سلامت گشوده می شود و تحولی جدی و انقلاب اساسی در حوزه سلامت رخ می دهد.

آن چه امروز ما به دنبال آن هستیم اقتصاد مقاومتی و بهره وری درست از منابع است که با اجرای درست پزشک خانواده می توانیم به این اهداف برسیم.

وی ادامه داد: باید با تلاش و همکاری سایر دستگاه ها و رفع موارد جمعی مثل بودجه در کل کشور پزشک خانواده را اجرا کنیم و نباید بگذاریم مطالبی همچون بازی آرا در نظام  پزشکی منجر به محدود شدن چهره پزشک خانواده شود.


دستجردی به  آموزش تخصص پزشک خانواده اشاره و اظهار داشت: ثبت نام برای دوره تخصص پزشک خانواده اعلام شده و تمام دانشگاه ها در این امر سهیم هستند که البته دانشگاه تهران به عنوان راس کار و سایر دانشگاه ها به عنوان همکار در این طرح همکاری می کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: چهره بیماری ها در کشور تغییر کرده به طوری که از بیماری های واگیر به بیماری های غیر واگیر سوق پیدا کرده و چالش های زیادی را در حوزه سلامت به وجود آورده است . باید توجه داشت حل این چالش اجرای برنامه پزشک خانواده است که بتواند منجر به تغییر شیوه و سبک زندگی افراد شود.

وی عنوان کرد: ما امروز به مشکلات زیادی در کشور روبرو هستیم که مهم ترین آن مشکل اقتصادی است که همه دنیا نیز با این مشکل مواجه هستند کسانی می توانند از این شرایط سربلند بیرون بیایند که بتوانند با این شرایط اوضاع را مدیریت کنند و برنامه روشنی برای حل این چالش بیندیشند.

وی با اشاره به این که ما باید در جهت کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری تلاش كنيم تصریح کرد: مشکل بعدی كه ما با آن روبرو هستیم مربوط به تحریم ها است که ما باید با تمام تلاش بتوانیم مشکلات خود را در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی حل کنیم و کمبودهای خود را برطرف کنیم .

ما در زمینه دارو تلاش های زیادی کرده ایم و تلاش بیشتری را نیز خواهیم کرد چرا که سیاست ما در وزارت بهداشت است که کم ترین آسیب به مردم وارد شود


وی ادامه داد: ما نباید از قدرت خودمان غافل شویم چرا که ما یکی از کشور های قدرتمند در جهان در زمینه علوم دارویی هستیم که با تلاش می توانیم بسیاری از دارو های مورد نیاز خود را در کشورمان تولید کنیم./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار