سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش/

مهم‌ترين عناوين خبري حوزه دانشگاه در هفته‌اي كه گذشت

بررسي برگزاري كرسي‌هاي آزاد انديشي در دانشگاه‌ها، تقدير از عملكرد وزير بهداشت و درمان از سوي دانشجويان، تحريم دانشگاه صنعتي شريف از سوي اتحاديه اروپا از مهم‌ترين عناوين خبري دانشگاه در اين هفته‌ بود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، دانشگاه‌هاي كشور در هفته‌اي كه گذشت رويدادهايي را در خود جاي دادند كه مهمترين عناوين آن را در گزارش زير مي‌خوانيد:


حجت‌الاسلام محمديان: فرهنگ برگزاري کرسی آزادانديشي در دانشگاه محقق نشده است


رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: تشکل دانشجويي باید به گونه‌ای عمل کند که به اصول و اعتقادات‌ دانشجويان لطمه نخورد، لذا این قید اسلامی است که تشکل‌های دانشجویی را از سایر گروه ها جدا مي‌کند.

تقدير از عملكرد عدالت‌طلبانه وزير بهداشت/ دولت تحمل کوچکترين انتقاد را ندارد


پنج انجمن اسلامي دانشگاه‌هاي علوم پزشكي كشور در بيانيه‌اي تصريح کردند: هرچند از گروهي که برای در آتش سوختن دختران این سرزمین یک خط هم نمی‌نویسد و اولويت كار آنان حل مشكلات اساسي مردم نيست و مديريت خود را اصلح مي‌دانند، اين كارها بعيد نيست كه به جاي كمك در عملياتي ساختن اقدامات به موقع وزير بهداشت، در مقابل آن موضع بگيرند. بعید نیست که دولت نتواند با چنين وزرایی کار کند و انگار كه بايد يك وزير به جاي پيشرو بودن در امور، به صرف يك حرف گوش‌كن باشد.

افروغ: تشکل‌ها در رابطه با آشنايي عدالت اقدامات جدي انجام دهند/ضرورت روحيه خود انتقادي در تشکل‌ها


يک جامعه شناس گفت: همه تشکل‌ها به خصوص کانون اسلامي دانشجويان بايد در رابطه با آشنايي عدالت اقدامات جدي کرده و آن را به صورت جامع در نظر بگيرند.


متکی: نيازمند طراحي دیپلماسی جدیدي براي کشور هستيم

وزیر سابق امور خارجه کشورمان در نشست بررسی مسائل روز کشور در دانشگاه شهید بهشتی گفت: غربی‌ها در موضوع هسته‌ای ایران با وجود فشارهای ایذایی به هیچکدام از اهداف‌شان نرسیدند و اکنون زمانی است که ما باید دیپلماسی جدید را در جایگاه برتر خود طراحی کنیم.

قديري‌ابيانه: تداوم مبارزات مردم بحرين نشانه ايمان آن‌ها به پيروزي است


کارشناس مسائل استرات‍‍ژ‍يک با اشاره به اينکه حکام بحرين از جمله دست نشانده‌ترين و فاسدترين حکومت‌ها هستند، گفت: تداوم مبارزات مردم بحرين، نشانه بيداري و ايمان آن‌ها به پيروزي است

خوش‌چهره: "اقتصاد مقاومتی" شناسایی نقاط آسیب‌پذیر برای کاهش عناصر تهدیدآمیز


عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، اقتصاد مقاومتی را شناسایی نقاط آسیب‌پذیر به منظور کاهش عناصر تهدید‌آمیز دانست و گفت: تحریم‌ها قابل مدیریت است و می‌توان از آنها به منزله یک فرصت استفاده کرد.


اقتصاد مقاومتی صحنه ابتکار و نوسازی اقتصاد است

همایش اقتصاد مقاومتی، ابعاد و راهکارها روز گذشته با حضور نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، مدیرکل دفتر مطالعات فرهنگی و برنامه‌ریزی اجتماعی وزارت علوم، رئیس دانشکده معارف اسلامی و اقتصاد دانشگاه امام صادق(ع)، رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) و جمعی از اساتید و دانشجویان، در دانشگاه بين‌المللي امام خميني قزوين برگزار شد.


شوراي‌عالي انقلاب فرهنگي بر ضرورت تعريف مشخص از سبک زندگي تاکيد کرد


در جلسه 575 كميسيون مشورتي شوراي عالي انقلاب ‌فرهنگي که در محل دبيرخانه شوراي‌عالي انقلاب فرهنگي برگزار شد، ضرورت تعريف مشخص از سبك زندگي و ارتباط آن با مهندسي فرهنگي، گستره آن و ضرورت اولويت‌بندي اين ضرورت‌ها، چالش‌هاي تعريف و اجراي سبك زندگي اسلامي و ايراني مورد بحث قرار گرفت.

زارعي: تحريم دانشگاه‌ صنعتي شريف ناشي از عصبانيت غرب است



پناهيان: حماسه 9 دي از برکات فتنه 88 بود


حجت‌الاسلام پناهيان گفت: حماسه 9 دي ماه تجلي وقايع سال 88 بود که حرکت‌هاي ريز و کوچک را به نفع يک حرکت کوبنده در وقوع 9 دي ماه مصادره به مطلوب کرد.

روستا آزاد: بيداري فطرت جهانيان، رژيم صهيونيستي را به چالش مي‌کشد


رئیس دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به اظهارات اخیر نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: صهیونیست‌ها علاقه‌مند به بیدار شدن فطرت جهانیان نیستند، زیرا در صورت تحقق اين موضوع، مردم دنیا زیر بار ظلم و ستم آن‌ها نمي‌روند.


برگزاري 529 کرسي‌آزاد انديشي در 113 دانشگاه کشور

سازمان بسيج دانشجويي در گزارشي عنوان کرد که 529 جلسه کرسی آزاد اندیشی در موضوعات مختلف و با قالب‌های متنوع در طول سال تحصیلی 91-90 در 113 دانشگاه برگزار شده است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: دانشگاه ، گزارش ، هفته ، دانشجو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.