سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی:

پرداخت هزینه ها در کشور درمان محور است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی عنوان کرد: در حال حاضر پرداخت هزینه ها در کشور درمان محور است به طوریکه باید به سمت سلامت محور حرکت کنند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ ابوالقاسمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی امروز 6 دی در کنگره باروری ناباروری افزود: تغییرات فیزیولوژیک در زنان و مردان موجب تغییرات جسمی و روانی می شود.

باید توجه داشت که در حال حاضر بیشتر وقت و توجه ما صرف سلامت جسمی می شود در حالی که باید پرداختن به ابعاد مختلف سلامتی اجتماعی و معنوی مورد توجه قرار گیرد که نتایج آن افق روشنی را در بهبود سلامت جامعه به دنبال داشته باشد.

وی گفت: برای تحقق و ارتقا سلامت در دوران سالمندی باید از کودکی به بهبود سبک زندگی و ارتقا سطح سلامت توجه شود، نوعی پیوستگی در نوع زندگی از کودکی تا پیری وجود دارد و همین امر همکاری ها و برنامه های تیمی و گروهی را در دانشگاه ها می طلبد تا ابعاد مختلف سلامت را برای مردم به ارمغان بیاورد.

ابوالقاسمی اظهار داشت: متأسفانه هنوز در سیاست های کلان این تغییر اتفاق نیفتاده است به عنوان مثال برای برنامه ریزی در خصوص یائسگی زنان و مردان بیمه هیچ جایگاهی برای آن تدارک ندیده است و وقتی یک پزشک به آموزش رفتارهای اجتماعی و شیوه زندگی می پردازد هیچ پوشش بیمه ای برای خدمات آن وجود ندارد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر پرداخت هزینه ها در کشور درمان محور است در حالیکه مشکلات اصلی با توجه به سایر ابعاد سلامت مرتفع می شود./ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.