سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برآورد 50 ميليارد دلار منابع صندوق توسعه ملي تا پايان سال

عضو هيئت مديره صندوق توسعه ملي گفت: در حال حاضر منابع صندوق توسعه ملي 43 ميليارد دلار است که پيش بيني مي شود اين رقم تا پايان سال به 50 ميليارد دلار برسد.

محمود دودانگه در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اين مطلب گفت: ايجاد صندوق توسعه ملي با توجه به منويات مقام معظم رهبري در کشور شکل گرفت و اين صندوق با ارايه تسهيلات کمک قابل توجهي به توسعه اقتصادي کشور کرده است.

 
وي با بيان اينکه منابع صندوق توسعه ملي در حال حاضر 43 ميليارد دلار است افزود: پيش بيني مي شود که  اين رقم به 50 ميليارد دلار تا پايان سال افزايش پيدا کند.

 
دودانگه اظهار داشت: اين منابع به صورت اثرگذار در بخش هاي مولد اقتصادي از جمله صنايع نفت، گاز و پتروشيمي استفاده مي شود.

 
عضو هيئت مديره صندوق توسعه ملي تاکيد کرد: صندوق توسعه در 2 بخش اعطاي تسهيلات به سرمايه گذاران داخلي و خارجي فعاليت مي کند و در موضوع نخست قراردادهايي با بانک هاي عامل خصوصي و دولتي به امضا رسيده و در اين بخش 14 بانک دولتي و خصوصي قرارداد منعقد کردند که حجم ريالي و ارزي بيش از 35 ميليارد دلار است.

 
وي اضافه کرد: اعطاي تسهيلات صندوق توسعه بايد به بخش خصوصي و تعاوني نهاده هاي عمومي غيرعامل اختصاص يابد و اين صندوق از زمان راه اندازي تاکنون پذيراي بيش از 300 طرح سرمايه گذاري در استان هاي مختلف کشور بوده است.

 
دودانگه در پايان خاطرنشان کرد: تفاهم نامه اي بين صندوق توسعه و وزارت نفت در ابتداي سال جاري براي پشتيباني از اين بخش منعقد شده است تا توانمندي هاي بخش صنعت نفت را شناسايي و به پويايي اين حوزه کمک کنند./عب
برچسب ها: صندوق ، توسعه ملی ، دلار ، منابع ، ارز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.