سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش برگزاری همایش زن و خانواده

همایش اندیشه راهبردی زن و خانواده همزمان با سالروز وحدت حوزه و دانشگاه در دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران به نقل از دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها این همایش که به مدت یک روز در نوبت صبح برگزار شد، به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه هنر اسلامی تبریز و با همکاری دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه تبریز برگزار شد.

در این همایش ابتدا دبیر علمی و اجرایی همایش حجت الاسلام دکتر عباس زاده مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه هنر اسلامی تبریز بیان کرد که خانواده در حقیقت مأمنی است که در سایه آرامش حاصل از ان، افراد بهتر و مفید تر می توانند در اجتماع به فعالیت بپردازند.

وی به مسئله عدالت جنسیتی اشاره نمود و اظهار کرد: در دو برهه به زن ظلم شده یکی در گذشته دور که انسان بودن زن را زیر سوال می بردند و او را در شعار کالا قلمداد می کردند و دیگری ظلم نوینی است که در حق زن روا داشته می شود ظلمی که سعی دارد به نام تساوی حقوق زن و مرد، زن بودن را از زن دریغ کند و به نام برابری وظایف مافوق ظرفیت و توان او بر زن تحمیل شود.

عباس زاده تصریح کرد: با القای قانون نفقه زن را مجبور می کند که خودش در پی تامین هزینه های زندگی خویش باشد اما نگاه اسلام به زن این گونه است که در کنار انسان بودنش وی را یک زن می داند و اجازه نمی دهد هویت زندگی او فراموش شود لذا هر جایی که مربوط به انسان بودن بشر است ذره ای تفاوت بین زن و مرد وجود ندارد.

سپس دکتر محمود علیلو در موضوع آموزش در بعد مهارت های زندگی و سبک زندگی به ایراد سخنرانی پرداختند.

ایشان با بیانات خود که به نحوه رفتار والدین با همدیگر و با کودکان که تعیین کننده اصلی و شکل گیری شخصیت کودکان است اشاره نمودند.

در ادامه از مجموع 30 مقاله رسیده به دبیر خانه 3 مقاله به عنوان مقالات برگزیده ارائه شد و در انتهای همایش 6 نفر از اساتید دانشگاه تبریز با اجرای پنل با موضوع سبک زندگی و عدالت جنسیتی به بحث و بررسی پرداختند و در آخر از برگزیدگان ارائه مقالات تجلیل گردید./ع2
برچسب ها: دانشگاه ، حوزه ، کودک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.