سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت تولید سازه های فولادی با تکیه بر نوآوری و خلاقیت

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر توجه به خلاقیت و نوآوری در حوزه فولاد و سازه های فولادی گفت: انجمن های مرتبط باید به این مقوله نگاه جدی تری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، محمدحسین فرهنگی در همایش ملی سازه و فولاد افزود: اگر به سمت نوآوری در مسیر افزایش مقاومت سازه ها و بهره گیری از قابلیت های مختلف این محصول حرکت کنیم ،با توجه به فراوانی فولاد تحولات زیادی در این حوزه حاصل می شود.

وی ادامه داد:در این راستا  انجمن سازه های فولادی باید در جهت توسعه نوآوری و همچنین بکارگیری مخترعان و مبتکران  گام بردارد.

فرهنگی گفت: کاهش وزن سازه، تعدیل هزینه ها، عایق بندی های مناسب و کاهش مصرف انرژی، از معیارهای انتخاب ابتکارات و اختراعات در زمینه فولاد و سازه های فولادی است.

وی با اشاره به زلزله اخیر استان آذربایجان شرقی اظهار داشت:در این زلزله تخریب های زیادی در نقاط روستایی مناطق زلزله زده بوجود آمد ولی ما سازه های آماده ای که قابلیت تولید انبوه داشته باشد ،در اختیار  نداشتیم .

فرهنگی اضافه کرد: ایجاد سازه ها باید متناسب با شرایط آب و هوایی مختلف کشور و از سرعت عمل وکیفیت بالا برخورد باشد.

وی با اشاره به آمادگی مجلس به ویژه کمیسیون عمران در کمک به صنعت فولاد و سازه های فولادی افزود: البته بخش های مختلف صنعت بویژه صنعت فولاد و سازه باید در شناساندن این صنعت و چالش های آن به مجلس کمک کنند.

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: کمیته نظام های فنی و اجرایی در کمیسیون عمران از جمله کمیته هایی است که انجمن سازه های فولادی می تواند با ارتباط با آن ، پیشنهادها و موارد اصلاحی خود را در زمینه صنعت فولاد به مجلس ارایه کند./س
برچسب ها: سازه ، فولاد ، نوآوری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.