سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید 230 هزار تن اتیلن در مجتمع پتروشیمی مروارید

مجتمع پتروشیمی مروارید از ابتدای سال جاری تا پایان آبان 232 هزار تن اتیلن تولید کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ابشگاه خبرنگاران، الفین پنجم عسلویه در منطقه انرژی پارس جنوبی (عسلویه)، فاز دوم صنایع پتروشیمی و در زمینی به مساحت 20 هکتار واقع شده و شامل واحدهای فرآیندی و سرویس های جانبی اتیلن با ظرفیت تولید 500 هزارتن در سال و سرویس های جانبی است.

محصولات اصلی واحدهای فرآیندی شامل اتیلن مایع و گازی، مخلوط ترکیبات C3+، منو اتیلن گلایکول، دی اتیلن گلایکول، تری اتیلن گلایکول و مقادیری گاز سوخت و گاز هیدروژن است.

ایجاد اشتغال و انتقال دانش فنی، افزایش و بهره برداری از توانمندی های داخلی کشور، صرفه اقتصادی بالا، ارز آوری و تأمین خوراک خط لوله اتیلن غرب، از اهداف اصلی این طرح به شمار می رود.

بر پایه این گزارش، واحد منو اتیلن گلایکول با ظرفیت تولید 553 هزارتن در سال در حال احداث است.

واحد فرآیندی اتیلن برای تولید پیوسته هفت هزار و 920 ساعت در سال و نیز با حداقل فاصله دو سال تعمیرات اساسی، بر اساس فرآیند تولیدی و با استفاده از پنج کوره پیرولیز، طراحی شده است، همچنین این واحد قادر خواهد بود بر اساس 40 درصد از کل ظرفیت خود نیز کار کند.

خوراک واحد از اتان تولیدی واحدهای پارس جنوبی به میزان 650 هزارتن در سال تأمین می شود و ظرفیت تولید واحد 500 هزارتن اتیلن در سال را دارد؛ بخش عمده محصول اتیلن به میزان 340 هزار تن در سال به عنوان خوراک در واحد منو اتیلن گلایکول مصرف می شود و 160 هزارتن در سال نیز به خط اتیلن غرب تزریق یا صادر می شود./ر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.