مدیرعامل پتروشیمی مارون از اختصاص منابع مناسب مالی از صندوق توسعه ملی به صنعت پتروشیمی خبر داد.

  
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ، 'شریف موسوی' در این ارتباط افزود:با توجه به تفاهم نامه ای كه به تازگی بین سازمان بورس و صندوق توسعه ملی منعقد شده است، بخشی از منابع صندوق به بازار سرمایه اختصاص خواهد یافت.

وی با اشاره به استفاده از منابع صندوق توسعه ملی در صنعت نفت و پتروشیمی گفت: بر اساس مباحثی كه دولت تعریف كرده است درصدی از ذخایر صندوق توسعه ملی برای حمایت از صنعت پتروشیمی به كار خواهد رفت.

موسوی با اشاره به نحوه تخصیص منابع صندوق توسعه ملی به صنایع مختلف تصریح كرد: بر این اساس، دولت به طرح هایی كه توجیه اقتصادی داشته باشد، منابعی را اختصاص خواهد داد.

وی با بیان اینكه افزایش نرخ ارز موجب تعدیل مثبت سود پتروشیمی ها می شود، تصریح كرد: با این وجود، هنوز پتروشیمی ها تعدیل های مثبت خود را در گزارش ها اعلام نكرده اند .

مدیرعامل پتروشیمی مارون با بیان اینكه برای اعلام تعدیل مثبت منتظر ورود تاثیر مثبت نوسانات نرخ ارز در حساب های خود هستیم، اظهار كرد: به عنوان مثال در خصوص پتروشیمی مارون تعدیل مثبت اعلامی مربوط به پیش بینی سود پتروشیمی لاله بود بر این اساس هنوز تعدیل مثبت از جانب افزایش نرخ ارز به بازار اعلام نشده است.

شركت پتروشیمی مارون برای اجرای طرح الفین هفتم در سال 1377 در منطقه ماهشهر تاسیس شد و با اجرای این طرح كه ظرفیت تولید سالانه یك میلیون و 100 هزار تن محصولات پلمیری را دارد، برای نخستین بار در كشور +2C (اتان) از گاز طبیعی استحصال و در فرآیندهایی به مواد الفینی، فرآورده‌های پلیمری و شیمیایی تبدیل می‌شود.

این مجتمع در زمره بزرگ ترین واحدهای الفینی جهان شناخته می‌شود و شامل واحد‌های تولیدی الفین، پلی‌اتیلن سنگین، پلی‌پروپیلن، اتیلن اكساید و اتیلن گلایكول و سرویس‌های جانبی و آفسایت است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.