سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیام سردار نقدی به مناسبت شهادت دکتر حسن رجایی‌فرد، جانباز و پزشک بسیجی

سرتیپ بسیجی محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پی شهادت جانباز و پزشک بسیجی، دکتر حسن رجایی‌فرد، پیامی را صادر کرد.

به گزارش  گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا به نقل از سایت اینترنتی بسیج در این پیام آمده است:جانبازان اسناد زنده‌ای از فرهنگ غنی ایثار و جهاد هستند که تداوم‌بخش روح سلحشوری و مقاومت در جامعه به ویژه در میان نسل‌های آینده‌ساز انقلاب هستند که عطر وجودی آنان یکی پس از دیگری به عطر آسمانی شهادت،عالم را عطرآگین می‌کند و فضای جامعه را به خیر و صلاح رهنمون می‌سازد.

جانباز سرافراز و بسیجی دلاور دکتر حسن رجایی‌فرد از پیشکسوتان بسیج جامعه پزشکی در زمره جانبازان غیوری است که پس از تحمل 22 سال رنج جراحت، به لقاالله شتافت.

اینجانب شهادت ایشان را به محضر امام خامنه‌ای عزیز و عموم مردم عزیز به ویژه جامعه پزشکی کشور تبریک و تسلیت عرض کرده و علو درجات معنوی را برای ایشان مسألت می‌کنم.

سرتیپ بسیجی محمدرضا نقدی

رئیس سازمان بسیج مستضعفین

دیدار رئیس دانشگاه با خانواده شهید جانباز دکتر رجایی فرد

دکتر ابوالقاسمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با خانواده شهید دکتر رجایی فرد پزشک داروساز جانباز مرکز بهداشت شرق تهران که چندی پیش شهد شیرین شهادت را نوشید، دیدار کرد.

در این دیدار که تنی چند از مسوولان دانشگاه و مرکز بهداشت شرق تهران نیز حضور داشتند، دکتر ابوالقاسمی ضمن بیان سخانی یاد و خاطره امام راحل وشهدا به ویژه این شهیدگرانقدر را گرامیداشت و از نزدیک با خانواده دکتر رجایی فرد گفتگو کرد.

بر اساس این گزارش همسر این شهید نیز ضمن تقدیر از توجه مسوولان دانشگاه با اشاره به پاره ای از خاطرات شهید رجایی فرد گفت: دکتر رجایی فرد متولد 1343 بود و در عملیات بیت المقدس بر اثر اصابت ترکش در ناحیه مخچه مجروح ‌شد با این حال 13 بار دیگر به صورت داوطلبانه به جبهه های نبرد حق علیه باطل رفت و در عملیات کربلای 5 نیز مجددا مجروح شد . پس از اتمام جنگ دکتر در مرکز بهداشت شرق تهران بعنوان مسوول داروخانه مرکز شهید جعفری مشغول کار شد، داروخانه ای نیز به نام شهید اندرزگو در محل زندگی خود یعنی در محله میدان شهدای تهران تأسیس کرد که چندی بیشتر فعالیت نکرد.

وی افرود: ایشان با 35 درصد جانبازی 22 سال زندگی پس از جنگ را در کنار ترکش همراه با مشکلات مغز و اعصاب و اختلالات حرکتی سپری کرد و در چهار سال گذشته به علت عدم تعادل از ویلچیر استفاده می کرد و به دلیل ضایعات بالا از کار افتادگی 100درصد از سوی بنیاد شهید به وی داده شده بود. با اینحال تا زمان شهادت خود به ارایه خدمت به مردم اشتغال داشت.

همسر این پزشک شهید خاطرنشان کرد که دکتررجایی فرد 32 روز از آخرین روزهای زندگی جانبازی خود را روزه گرفت و خود را تا آخرین لحظه شهادت به وضو و نماز مطهر کرد و در نهایت در سن 48 سالگی پس از سال ها سختی و تحمل دردهای بسیار ندای پروردگار را لبیگ گفت وبه همرزمان شهیدش پیوست.

رئیس دانشگاه ضمن استماع نحوه زندگی و خاطرات این شهید بزرگوار از زبان خانواده و میهمانانشان، مستندنگاری ارزشهای دفاع مقدس و خاطرات شهدا را ضروری برشمرد تا این رشادتها در ذهن ها حک شده و ماندگار شود.

دکتر ابوالقاسمی با اشاره به نحوه زندگی این جانباز شهید بر انتشار خاطرات، بیانات و نحوه زندگی این شهید بزرگوار به صورت کتاب به منظور آشنایی بیشتر جوانان امروز با نسل فداکار سالهای دفاع مقدس تاکید کرد.

در پایان این نشست صمیمانه دکتر ابوالقاسمی رئیس دانشگاه با اهدای لوح تقدیر و هدایایی به خانواده شهید رجایی فرد از این شهید بزرگوار تجلیل کرد./ع2

برچسب ها: پزشک ، انقلاب ، بسیج
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.