سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بر طبق گزارش های جهانی:

از هر 3 نفر جمعیت جهان یک نفر به باسیل سل آلوده است

بر طبق گزارش های جهانی از هر 3 نفر جمعیت جهان، یک نفر به باسیل سل آلوده است و در هر ثانیه نیز یک نفر به تعداد افراد آلوده افزوده می شود.

احمد سروانی استاد یار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  سل یک بیماری مهم عفونی مزمن ریوی و خارج ریوی است و از جمله مهم ترین عوامل مرگ و میر در جهان محسوب می شود.

وی گفت: امروزه بیماری سل یکی از بزرگ ترین مسائل و مشکلات بهداشتی و درمانی در جهان است و با وجود پیشرفت های علم پزشکی و بهبود وضعیت بهداشتی در اغلب نقاط جهان به ویژه از نظر پیشگیری از انتقال عفونت، اما همچنان سل تعداد زیادی از مردم جهان را به خود آلوده می کند.

سروانی با اشاره به تعداد بسیار زیاد افراد آلوده به سل در جهان، بر طبق گزارش های جهانی از هر 3 نفر جمعیت جهان، یک نفر به باسیل سل آلوده است و در هر ثانیه نیز یک نفر به تعداد افراد آلوده افزوده می شود.

وی اظهار داشت: یکی از مهم ترین مشکلات و نگرانی ها در خصوص بیماری سل، افزایش افراد آلوده به باسیل سل مقاوم به دارو است.

سروانی یادآور شد: در حال حاضر بیش از 2 میلیارد نفر به باسیل سل آلوده اند که از این تعداد، حدود 50 میلیون نفر به میکروب سل مقاوم به چند دارو آلوده هستند.

وی خاطر نشان کرد: افزایش موارد سل فعال، مشکلات و هزینه های بیشتری را بر جای می گذارد که افزایش احتمال شکست درمان، طولانی شدن مدت بیماری، افزایش احتمال مرگ و میر و هزینه های اقتصادی بالا از جمله مهم ترین آن ها است.

 15 میلیون نفر در جهان به بیماری سل مبتلا هستند

استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: هر سال نزدیک به 9 میلیون نفر در جهان به بیماری سل مبتلا شده و حدود 1.5 میلیون نفر نیز بر اثر این بیماری، جان خود را از دست می دهند.

سروانی تاکید کرد: در حال حاضر بیش از 15 میلیون نفر در جهان به بیماری سل مبتلا هستند که این تعداد افراد مبتلا در مقایسه با اغلب بیماری های عفونی دیگر بیشتر است.

وی یادآور شد: متاسفانه در سال های اخیر همزمانی ابتلا به بیماری های سل و بیماری های دیگر به ویژه بیماری های نو پدید مانند ایدز، افزایش قابل ملاحظه ای یافته است که ای موضوع علاوه بر مشکلاتی که در روند درمان بیماری به وجود می آورد، خطر تشدید سل و بیماری همراه آن و همچنین خطر مرگ ناشی از عفونت ایجاد شده را نیز افزایش می دهد./ع2
برچسب ها: سل ، باسیل ، بهداشت ، بیماری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.