سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

داود اطيابي در آستانه برگزاري سي و يكمين جشنواره بين المللي فيلم فجر:

در شرايط كنوني همدلي سينماگران يك نياز است

نشست مقدماتي اتحاديه فيلمسازان جنبش عدم تعهد باعث مي شود روابط سينماي ايران با ديگر كشورهاي جهان بهتر شود و باعث معرفي سينماي ايران به ساير كشورها مي شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي سي و يكمين جشنواره فيلم فجر؛ سيد داود اطيابي كارگردان فيلم مبارزان كوچك در گفتگويي با بيان اين مطلب افزود: سينماي ما در نوع خود پتانسيل بالايي دارد و نيازمند معرفي بيشتر به كشورهاي جهان است. برگزاري اين نشست ها مي تواند به اقتصاد سينماي ايران كمك شاياني داشته باشد و بازاريابي خوبي براي فيلم هاي ايراني باشد.
وي معتقد است: با توجه به شرايط اقتصادي حال حاضر سينماي ايران و مشكلات اقتصادي حال حاضر بخش بين الملل مي تواند تاثير مثبتي در اين زمينه داشته باشد. از اين حيث بخش بين الملل مي تواند باعث رونق سينماي ايران شودو سينماي ايران را از ركود خارج كند.
به اعتقاد وي؛ بازاريابي براي فيلم ها در حال حاضر براي سينماي ايران بسيار لازم است و مي تواند باعث شود بسياري از مشكلات فروش سينماي ايرانن حل شود.
اطيابي با اشاره به به اختلافات موجود در حوزه سينما عنوان كرد: اميدوارم كه اين اختلافات كنار گذاشته شود و همه به يك اتحاد و اتفاق نظر برسند. بيشترين آسيب را از اين اختلافات فيلمسازان مي بينند و ادامه اين اختلافات به نفع سينماي ايران نيست و باعث آزار فيلمسازان مي شود.
وي ادامه داد: از سينماي مستند بايد حمايت شود. به هر حال نقش سينماي مستند را به هيچ و جه نمي توان ناديده گرفت. خصوصا در سال هاي اخير مخاطبان در سراسر جهان به سينماي مستند گرايش پيدا كرده اند و در ايران نيز به همين شكل بوده است، بنابراين نمي توان منكر نقش مهم سينماي مستند براي مخاطب شد./ص
برچسب ها: جشنواره ، فیلم فجر ، سینما
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.