سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

داداش‌پور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

اجماع براي تحقق اقتصاد مقاومتي از طريق اصلاح سبک زندگي

عضو شورای مرکزی کانون دانشگاهیان گفت: براي تدوین منشور اقتصاد مقاومتی و اصلاح سبک زندگي بايد از طريق فرهنگ‌سازی و به كمك ظرفیت دانشگاهیان و رسانه‌ها در جهت آگاه‌سازی افکار عمومی به يک اجماع دست يافت.

هاشم داداش‌پور در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی و اصلاح سبک زندگی از کلید واژه‌های مقام معظم رهبری در سال 91 هستند، اظهار داشت: مقام معظم رهبري طی سال‌های متوالی به تبیین موضوعات مختلفی همچون مباحث اقتصادي پرداخته‌اند و بايد بدانيم که اين واژه‌هاي مورد تاکيد ايشان از مفاهیم ایرانی‌، اسلامی برداشت می‌شود.

وی با بيان اينکه اقتصاد مقاومتي از مفاهیم بنیادین است؛ گفت:‌ اقتصاد مقاومتی پارادایمی است که محتوای آن به الگو و ظرفیت‌های داخلی متکي است.

عضو کانون دانشگاهیان با تاکید بر اینکه نقطه مقابل اقتصاد مقاومتی، اقتصاد سازشی است؛ گفت:‌ اين نوع از اقتصاد به عنوان یک جریان سومی در مقابل دیگر اقتصادها از جمله اقتصاد سرمایه‌داری و سوسیالیستی در جهان مطرح شد که پیش روی افراد و پژوهشگران اقتصادی قرار گرفته و نباید اقتصاد مقاومتی را در کشور به عنوان رویکردي زودگذر تلقی کنیم. بلکه اين نوع از اقتصاد، يک رويکردي دائمی و در ذیل نظام جمهوری اسلامی ایران است که همواره بايد براي پيشبرد اهداف اقتصادي مورد توجه ملت و مسئولان قرار بگيرد.

وي با تاکيد بر اينکه تحقق اقتصاد مقاومتی صرفا پاسخ به تحریم‌هاي بين‌المللي نیست، تصريح کرد: با توجه به شرايط اقتصادي کشور، این مسئله را بايد همواره به عنوان يک اصل مد نظر قرار دهیم که عبور از تحریم‌ها، دستيابي به اقتصاد مقاومتی نيست.

داداش‌پور در ادامه با اشاره به اصلاح سبک زندگی گفت: سبک زندگی پارادایمی است که رويکرد فرهنگی و تمدن‌‌ساز در حوزه‌های فرهنگی-اجتماعی را دنبال می‌کند و در واقع با توجه به چنين فضایی باید با رویکرد اثباتی با موضوع برخورد شود.

اين استاد دانشگاه بيان داشت: اصلاح سبک زندگی به معناي سبک زندگی غربی که مبتني بر نظام سرمایه‌داری غربی باشد، نيست بلکه مبتني بر فرهنگ ایرانی-اسلامی است و اين مسئله را بايد مورد توجه قرار داد که سبک زندگي در دستگاه‌های مختلف جمهوری اسلامي متناسب با آموزه‌های اسلام تعريف مي‌شود.

داداش‌پور ادامه داد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی با اصلاح سبک زندگی نباید سه سطح تولید فکری، فرهنگ‌سازی و قرارگرفتن این دو کلید واژه در لایه‌های زیرين اجتماع به عنوان سطوح مهم مدنظر قرار گیرد. 

عضو شورای مرکزی کانون دانشگاهیان در پايان خاطر نشان كرد: براي تدوین منشور اقتصاد مقاومتی و اصلاح سبک زندگی از طريق فرهنگ‌سازی با آموزه‌هاي اسلامي و فرهنگ ايراني به كمك ظرفیت دانشگاهیان و رسانه‌ها برای آگاه‌سازی افکار عمومی بايد به يک اجماع دست يافت.

انتهاي پيام/

برچسب ها: داداش ، پور ، سبک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.