سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

يك كارشناس گردشگري:

مديريت صنعت گردشگري در كشور ما ضعيف است

صنعت گردشگري بعد از خودروسازي دومين صنعت سودآور دنياست اما در كشور ما اين صنعت از نبود يك برنامه ريزي اصولي و مديريت رنج مي برد.

احسن الله رادمهر كارشناس گردشگري در گفتگو با خبرنگار حوزه ميراث فرهنگي باشگاه خبرنگاران گفت: اگر چشم انداز صنعت گردشگري رعايت نمي شود به علت سليقه اي و دستوري عمل كردن مديران است.
وي افزود: تقويت صنعت گردشگري باعث نزديك شدن فرهنگ ها به يكديگر مي شود و توسعه اين صنعت خود بخود ابعاد ديگر از جمله اقتصاد را هم فعال مي كند.
مولف كتاب توسعه گردشگري با نگاهي به استان گيلان اظهار داشت: گردشگري در شمال كشور احتياج به سرمايه گذاري زيادي ندارد بلكه ناكارآمدي مديريت در ادوار گذشته باعث رونق نداشتن آن شده بود.
رادمهر اضافه كرد: وجود يك باند مافياي قدرت در ادوار گذشته، اجازه رشد و تعالي گردشگري را از منطقه گرفته و نبود شفافيت، در مديريت، ضريب بالا بودن ريسك سرمايه گذاري در اين صنعت را سبب شده است.
وي با اشاره به نبود يك برنامه منسجم گردشگري تصريح كرد: مجموعه گردشگري گيسوم، اسالم، آق اولر، سوباتان، شهر ساحلي چوبر منحصر به فرد بوده و چندان به سرمايه گذاري نياز ندارد و خود ثروت ساز هستند در حاليكه نبود امكانات و ضعف مديريت باعث شده تا گردشگراني هم كه به اين مناطق مي روند ناخواسته باعث تخريب فضا شوند.

*بايد به ظرفيت هاي داخلي صنعت گردشگري بيشتر بها دهيم
رادمهر صنعت گردشگري را يكي از پرسودترين بنگاه هاي اقتصادي دنيا برشمرد و افزود: صنعت گردشگري، صنعتي نوپا است كه بعد از خودروسازي دومين صنعت سودآور دنيا محسوب مي شود اما در كشور ما اين صنعت از نبود يك برنامه ريزي اصولي و ضعف مديريت رنج مي برد.
وي خاطرنشان كرد: ما هم اكنون از 20 درصد ظرفيت هاي گردشگري داخلي استفاده مي‌كنيم و 80 درصد آن بلااستفاده مانده است بعنوان مثال خيلي از اصفهاني ها يا شايد بيش از 90 درصد آن ها نمي دانند تالش كجاست و يا مردم تالش اصلاً از جاذبه هاي گردشگري خرم آباد يا كرمانشاه بي خبرند.
رادمهر تاكيد كرد: بايد به ظرفيت هاي داخلي صنعت گردشگري بيشتر بها بدهيم چرا كه در صورت تقويت گردشگري داخلي، جذب توريسم خارجي نيز رونق خواهد داشت.
وي افزود: صنعت گردشگري يك چشم انداز دقيق عملياتي لازم دارد كه قابليت اجرايي داشته و بدون بروكراسي اداري باشد بايد فضا را براي مردم تسهيل كنيم و معضلاتي همچون كمبود امكانات و نبود مديريت صحيح رفع شود./ي2
برچسب ها: مدیریت ، گردشگری ، صنعت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.