سامانه جامع اطلاعات گردشگری کشور (09669) در نیمه دوم تیرماه 1391، پاسخگوي بیش از 2 هزار و 500 تماس در زمینه نيازهاي اطلاعات گردشگري به مسافران تابستانی بوده است.

حسين جعفري رئيس کانون جهانگردي و اتومبيلراني در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اين مطلب گفت: كانون به عنوان عضو ستاد دايمي سفرهاي كشوري، برنامه‌هاي گسترده‌اي را در راستاي هم افزايي با برنامه‌هاي كلان گردشگري سازمان، ارائه خدمات بهينه به مسافران و توسعه صنعت گردشگری در کشور طراحي كرده است. به عنوان نمونه، از آغاز تعطیلات تابستانی تاکنون، سامانه اطلاعات گردشگری به تعدای زیادی از تماس‌‌ها و سوالات گردشگران پاسخ داده است.

وي تصريح کرد: سامانه جامع اطلاعات گردشگری کشور در تمام ایام سال، به صورت شبانه‌روزي به رفع نیازهای اطلاعاتی گردشگران می‌پردازد، به گونه‌اي كه كارشناسان اين سامانه پاسخگوي بيش از دو هزار و 500 تماس تنها در نیمه دوم تیرماه 1391 در حوزه‌هاي مختلف گردشگري بوده‌اند.

جعفري اظهار داشت:  سامانه 09669 به عنوان نمادي از رفتار حرفه‌اي در حوزه گردشگري و صنايع وابسته از سوي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور و كانون جهانگردي و اتومبيلراني راه‌اندازي شده  و به صورت پايدار و مستمر در عرصه نظام عرضه و تقاضا در حوزه اطلاع‌رساني گردشگري، نظرات و خواسته‌هاي هموطنان را دريافت مي‌كند و در راستاي افزايش كارآمدي و پاسخگو بودن به نظرات و پيشنهادات مردمی، گام بر مي‌دارد.

رئيس کانون جهانگردي و اتومبيلراني اضافه کرد: وضعيت راه‌ها، ظرفيت‌هاي گردشگري، وضعيت آب و هوا، مراکز اقامتي- تفريحي، ظرفيت هتل‌ها، امداد خودرو، اطلاعات درباره جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، معنوی، طبیعی و گردشگری استان‌های مختلف کشور و نحوه دریافت گواهینامه و مدارک بین‌المللی خودرو از موضوعاتي است که مسافران در جريان سفر خود در سراسر کشور برای آگاهی از آنها با شماره تلفن 09669 تماس برقرار می‌کنند. بر اساس آمارهای موجود، وضعيت راه‌ها و خدمات گردشگري مهمترين دغدغه مسافران تابستانی در سال جاری كه با راهنمايي کارشناسان سامانه 09669 و بكارگيري نرم‌افزارهاي موجود اين نياز گردشگران هم  در حد ممکن برطرف می‌شود.

وي خاطر نشان کرد: سامانه پيام كوتاه 30005333  کانون نیز براي اطلاع رساني در طول سال فعال بوده و آماده دريافت انتقادات و پيشنهادهاي هموطنان  و مسافران در کلیه محورهای مواصلاتی است./uf

 

برچسب ها: گردشگری ، سامانه ، اطلاعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار