سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزارت بهداشت در زمینه بیوتکنولوژی تا چه میزان پیشرفت داشته است؟

بیوتکنولوژی پزشکی کشورمان در سال های اخیر با تعامل وزارت بهداشت و ورود دارو های نوترکیب به بازارهای داخلی پیشرفت مطلوبی در خاور میانه داشته است.

بهزاد قره یاضی رئیس انجمن ایمنی زیستی کشور در گفتگو با خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:خوشبختانه محوریت عمر انسان و توجه به وجود انسان سالم در جامعه سالم که از محورهای توسعه یافتگی محسوب می شود، وزارت بهداشت را در پیشرفت عرصه های بیوتکنولوژی ارتقا داده است.

وی اظهار داشت: پیشرفت بیوتکنولوژی و تعامل بیوتکنولوژی و وزارت بهداشت در پژوهش های انجام شده عامل ارتقا رتبه پژوهشی کشورمان در مقایسه با سایر کشورها شده است.

قره یاضی در ادامه در راستای سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، گفت: قانون کشور ما حاکی از مجاز بودن صادرات است اما فقط به بخش واردات در بخش کشاورزی توجه می شود و متاسفانه با وجود توانمندی محققان داخلی شاهد بیکاری جسمی از  فارغ التحصیلان کشاورزی ، بیوتکنولوژی و خروج ارز از کشور هستیم.

رئیس انجمن ایمنی زیستی در پایان با توجه به منویات مقام معظم رهبری در راستای رشد روز افزون بیوتکنولوژی خواستار توجه هر چه بیشتر مسئولین و ناظران در عرصه های زیست فناوری شد./ع2
برچسب ها: بهداشت ، پژوهش ، تکنولوژی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.