سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیت‌الله امامی‌کاشانی در خطبه دوم نمازجمعه تهران:

مکتب اسلام توانایی اداره دنیا را دارد/پشتوانه‌های مادی دنیای غرب چون لباس زیبایی بر اندام گرگ است

امام جمعه موقت امروز تهران در خطبه دوم نماز جمعه گفت: دنیای غرب از نظر پشتوانه‌های مادی خودش را به صنعت و فناوری کاملاً مجهز کرده است و این پشتوانه چون لباس زیبایی است که بر اندام گرگی پوشانده شده باشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی  باشگاه خبرنگاران،  آیت‌الله محمد امامی کاشانی امام‌جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز  جمعه امروز تهران به مسئله بیداری اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: این بیداری به دو پشتوانه معنوی و مادی نیاز دارد.

 امام‌جمعه موقت تهران بر همین اساس پشتوانه معنوی را اخلاق، مکارم اخلاق و توجه به خداوند دانست و تصریح کرد: در چنین صورتی با حول و قوه الهی این بیداری‌ها به نتیجه خواهد رسید که  البته جهان اسلام دارای مکتب اسلام است که جامع مسائل اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی است و توانایی اداره دنیا را دارد.

آیت‌الله امامی کاشانی با اشاره به ظلم و ستم  مستکبران، حرکت‌های ملت‌های مسلمان را نتیجه عمل مستکبران دانست و  افزود: این بیداری سنت خداست و باید به پیش برود و ما امیدواریم این حرکت و بیداری در جهان بیشتر و زمینه ظهور حضرت امام زمان (عج) فراهم شود.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با بیان اینکه این پشتوانه های معنوی و مادی در جهان اسلام و در کشور ما چگونه است؟ افزود: نکته مهم این است که دنیای غرب از نظر پشتوانه‌های مادی خودش را به صنعت و فناوری کاملاً مجهز کرده است و این پشتوانه چون لباس زیبایی است که بر اندام گرگی پوشانده شده باشد.

وی با تأکید بر اینکه باید این لباس را از آنها گرفت تصریح کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران دانشگاه ها و مراکز علمی و آموزشی بسیار پیشرفت کرده اند باید این پیشرفت ادامه داشته باشد و ما باید از نظر علم و اقتصاد پیشرفته و سالم باشیم .

 
آیت‌الله امامی کاشانی با تاکید بر اینکه البته حرکت‌های بیداری در غیر جهان اسلام نیز به نتیجه می‌رسد، گفت: دنیای استکبار به قدری ستم کرده و می‌کند که دنیا را به حرکت وادار کرده و این حرکت سنت خداست که باید پیش برود.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه اسلام مکتبی جامع است که همه مسائل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی دنیا را می تواند اداره کند گفت: هر آنچه خبر است در اسلام و قرآن است و اگر جامعه‌ای درست حرکت کند و در آن انحرافی نباشد حرکت‌ها به نتیجه خواهد رسید.

آیت‌الله امامی کاشانی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه دنیای غرب از نظر پشتوانه مادی کاملا خود را مجهز کرده و صنعت و تکنولوژی را به خود اختصاص داده است، گفت: آنها لباس زیبایی را براندام یک گرگ و خوک پوشانده‌اند و شاید جوانان نیز فریفته لباس آنها شوند و بخواهند از روش آنها پیروی کنند از این رو باید این لباس را از آنها گرفت.

امام جمعه موقت تهران بر همین اساس به پیشرفت دانشگاه‌ها و مراکز علمی و آموزشی از نظر علمی در نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره و افزود: این پیشرفت‌ها و صنعت باید همچنان ادامه یابد و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر مسئله اقتصاد جامعه باید در راستای اقتصاد سالم باشد.

وی به اهمیت پشتوانه صنعت، تکنولوژی، تولید و اقتصاد اشاره کرد و اظهارداشت: انتخاباتی که در پیش رو داریم نیز باید برهمین اساس باشد و کسی که انتخاب می‌شود و مردمی که انتخاب می‌کنند این پشتوانه‌ها مادی و معنوی را مد نظر داشته باشند پشتوانه اخلاق و توجه به مشکلات جامعه را در نظر بگیرند و جامعه با وحدت و اجتماع عظیم و لبیک به ندای مقام معظم رهبری حرکت کند.

آیت‌الله امامی کاشانی در بخش دیگری از سخنان خود درباره سازمان ثبت احوال و آمار کشور در راستاي نام گذاري افراد گفت: نام انسان‌ها باید برگرفته از نام خوبان عالم باشد باید نام شخصیت های بزرگ دین و علم خود را روی فرزندانمان بگذاریم و راهشان را پیش روی آنها بگذاریم.

خطیب نماز جمعه تهران در پایان با انتقاد از فشارهای دنیای غرب به مسلمانان و اوضاع غزه و سوریه آن را نتیجه کمبود معنویت در جهان بویژه غرب خاطرنشان کرد: دنیای غرب شکنجه‌های بسیاری را وارد کرده و خود را به عنوان یک قهرمان معرفی می‌کند  رئیس جمهور روسیه و چین با سخنراني‌هاي خود اعلام می‌کنند که معنویت در کشورهایشان مرده است.

انتهاي پيام/پ2
برچسب ها: جمعه ، نماز ، ستم ، غرب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.