خطیب نماز جمعه تهران گفت: متقین در داشتن و نداشتن دست از انفاق بر نخواهند داشت، غیظ را مهار و عفو و احسان را به ديگران رعايت مي‌کنند.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران، آیت الله امامی کاشانی خطیب نماز جمعه اين هفته تهران، در خطبه اول با تبریک سالروز ولادت هفتمین امام شیعیان به صفات بارز این امام بزرگوار اشاره کرد و اظهارداشت: دنیای اسلام باید برای داشتن انسان‌های بزرگی همچون ائمه اطهار (ع) به خود افتخار کند.

وي  شخصیت بزرگوار امام موسي کاظم (ع) را تنها محدود به کاظم بودن ایشان ندانست و تصريح کرد: این که امام هفتم (ع)، کاظم لقب گرفت به اين معنا  نیست که بقیه ائمه اطهار (ع) این صفت را نداشتند لذا  صفتی بود که در عصر امام کاظم (ع) با آن شرایط  دشوار تاریخی بیشتر نمايان شده بود و امام کاظم (ع) با این صفت در دوره خودش به ترویج اسلام پرداخت.

آیت الله امامی کاشانی  با تشریح «کظم غیظ» در آیات مقدس قرآني پرداخت و آن را دارای سه مرحله «بدی نکردن در مقابل بدی»، «به دل نگرفتن» و «نیکی و خدمت کردن به مردم» دانست.

 خطیب نماز جمعه تهران در ادامه با تشریح صفات متقین در آیات قرآن، گفت: متقین در داشتن و نداشتن دست از انفاق بر  نخواهند داشت، غیظ را مهار و عفو و احسان را به ديگران  رعايت مي‌کنند.

 وی دوران امام کاظم (ع) را دوران سختی توصیف کرد و ادامه داد: در آن زمان امام موسی‌بن جعفر(ع) با چهار دیکتاتور روبرو بود. که یکی از آنها هارون که البته این شخص بی‌مایه و بی‌فضلی تلقی می‌شد، اما مأمون علی‌رغم دنیاطلبی‌هایش فردی دانشمند بود.

آيت‌الله امامي کاشاني افزود: هارون که تعصب خاص سلفی داشت، کارهایی را انجام داد که عناد دشمنی او با اهل بیت در تاریخ و حکومتش برجسته است.

 وي با تاکید بر اینکه شخصیت امام هفتم شیعیان را نمی‌توان فقط در لقب کاظم بودن ایشان خلاصه کرد، اظهار داشت: شخصیت هر فرد برخلاف تعبیر روان‌شناسان صرفا در رفتار، کردار، گفتار و تجربه افراد نیست بلکه در درون آنها است.

خطیب نماز جمعه تهران؛ به نمازگزاران توصیه کرد اخلاق و رفتار امام موسی کاظم (ع) را در رفتار با دیگران الگوی خود قرار دهند و از آن درس بگیرند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: نماز ، جمعه ، غیظ ، امامی ، کاشانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار