سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پورفاضل در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

پيشنهاد محدوديت گذرنامه دختران زير 40 سال با قانون اساسي مطابقت ندارد

يک حقوقدان گفت: پيشنهاد محدوديت گذرنامه دختران زير 40 سال با قانون اساسي مطابقت ندارد، برخي زنان و دختران را ضعيف مي‌بينند و تصور مي‌کنند که بايد از آنها توسط مردي (پدر، برادر و يا شوهر) حمايت شود، متاسفانه پيشنهادهاي مذکور زمینه‌های نفوذ بیرونی را افزایش می‌دهد.

گيتي پورفاضل در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، درباره پيشنهاد کميسيون امنيت ملي مجلس درباره محدودديت سني دختران زير 40 اظهار داشت: زنان و دختران کشور در شرايط کنوني کشور تلاش مي‌کنند به جايگاه متعالي زن ايراني دست يابند که متاسفانه ايجاد محدوديت‌هاي اين‌چنيني سرخوردگي در ميان زنان و دختران ايجاد مي‌کند.

اين حقوقدان با بيان اينکه اين پيشنهاد با موازين حقوقي مطابقت ندارد، تصريح کرد: چگونه مي‌توان با وجود پيشنهاد مذکور به اين نتيجه رسيد که زن 20 ساله مطلقه از دختر 35 ساله مجرد بيشتر مي‌فهد؟ قانونگذاران نبايد از طريق ايجاد قوانين جديد مبهم، زمينه سردرگمي بيشتر را در جامعه ايجاد کنند.

وي افزود: يکي از دلايلي که براي طرح اين پيشنهاد مطرح مي‌شد قاچاق انسان است که به نظر مي‌رسد توجيه غيرقابل دفاعي باشد، دختران زير 40 سالي که داراي بلوغ فکري هستند هيچگاه در دام قاچاق چيان انسان گرفتار نمي‌شوند، آنهايي هم که به رشد عقلي و ذهني نرسيده باشند از طرق ديگر مي‌توانند به باندهاي مجرمانه بپيوند.

پورفاضل اینگونه طرحها با قانون مدنی و قانون اساسی مخالف دانست، گفت: برخي زنان و دختران را ضعيف مي‌بينند و تصور مي‌کنند که بايد از آنها توسط مردي (پدر، برادر و يا شوهر) حمايت شود، متاسفانه پيشنهادهاي مذکور زمینه‌های نفوذ بیرونی را افزایش می‌دهد.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.