سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرغامي:

فرصت احقاق حق براي افرادي كه در مناظره‌هاي سال 88 حضور نداشتند، وجود داشت

رئيس سازمان صداوسيما گفت: درباره احقاق حق افرادی که حقی از آن‌ها در مناظره‌های سال ۸۸ پایمال شد، بعد از انجام مناظره‌ها آنچه که به خود نامزد‌ها برمی‌گشت را فرصت دادیم تا توضیح بدهند.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران سايت هاشمي رفسنجاني رئيس مجمع تشخيص مصحلت نظام در بخش ديدگاه مهمان به اظهارات عزت‌الله ضرغامي رئيس سازمان صداوسيما درباره کسانی که در مناظرات 88 حضور نداشتند و به آنها تهمت و نسبت ناروا و اتهامات ثابت نشده اشاره كرده است و بخشي از صحبت‌هاي ضرغامي را به نقل از خبرگزاري ايلنا در اين راستا منتشر كرده است:

* مناظره‌ها در ایجاد شور انتخاباتی و آگاه کردن مردم و افزایش مشارکت نقش زیادی دارد، البته ما آسیب‌های دور قبل را بررسی کردیم و اگر بخواهد مناظره‌ها در انتخابات سال آینده انجام شود با سیاست های جدید صورت می‌گیرد، البته هر چه که قانون مقرر کند ما تابع آن هستیم.


*سیاست‌های انتخاباتی صدا و سیما در مرحله تدوین‌نهایی‌‌است و بعد از اینکه در سازمان مورد تصویب قرار گفت و از مراحل قانونی گذشت در شورای عالی تبلیغات که با حضور وزیر کشور تشکیل می‌شود سیاست‌های کلان تبلیغاتی به تصویب می‌رسد.


*تا زمان تصویب این سیاست‌ها، درباره شخصیت‌های حقوقی و حقیقی که به شکل متعارف در برنامه‌های مختلف حضور دارند خیلی سخت‌گیری نمی‌شود زیرا ما با انتخابات فاصله زیادی داریم و اگر قرار باشد با هر شایعه و احتمالی، بخشی از دولتمردان در حوزه حقوقی بخواهند حذف شوند در اطلاع رسانی کشور دچار مشکل می‌شویم؛ البته احتیاط‌های لازم صورت می‌گیرد.

*درباره احقاق حق افرادی که حقی از آن‌ها در مناظره‌های سال ۸۸ پایمال شد، بعد از انجام مناظره‌ها آنچه که به خود نامزد‌ها برمی گشت را فرصت دادیم تا توضیح بدهند.

*درباره حرف‌ها و نسبت‌هایی که به شخصیت‌های حقیقی و حقوقی دیگر و یا نهادهای دولتی و دستگاه‌های مختلف بازمی‌گشت نیاز به حجم زیادی زمان و برنامه چند هفته‌ای داشت تا آن افراد پاسخ‌های خود را بدهند، هر چند صدا و سیما آمادگی دارد فرصتی را فراهم کند، اما دیدیم که نیاز به یک قانون روشن‌تر دارد که ضمن حفظ فضای آزادی، پاسخ لازم هم داده شود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: ضرغامی ، هاشمی ، انتخابات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.